برپایی بازارچه‌های محصولات روستایی و عشایری در استان سمنان

سمنان (پانا) - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از تعطیلی همه پروژه‌های حفاری شهرهای این استان در ایام طرح نوروزی ۹۸ و خصوصا وره پیک سفرهای نوروزی و تعطیلات پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۷۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برپایی بازارچه‌های محصولات روستایی و عشایری در استان سمنان

قدرت‌الله ابک در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان سمنان با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی و تردد بالای خودروها در این استان در ایام نوروز اظهار کرد: باید به بهترین نحو مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی و زوار عبوری از استان باشیم.

وی با اشاره حجم بالای ورودی مسافران نوروزی به استان به ضرورت توجه ویژه به مبادی ورودی و خروجی شهرها تاکید و تصریح کرد: راه و ترابری استان و شهرداری‌ها موظفند که عملیات راهسازی در نقطه اتصال شهرها و ورودی و خروجی شهرها در ایام عید را تعطیل کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: این دستگاه‌ها چنانچه برنامه و طرح عمرانی در مبادی ورودی و خروجی شهرها دارند باید تا پیش از شروع سفرها آن را نهایی کنند.

ابک با ابراز خرسندی از کاهش تصادفات در این استان گفت: مطابق گزارش پلیس راهور استان آمار تصادفات درون شهری استان در 11 ماهه امسال ۱۶ درصد کاهش داشته است

وی با بیان اینکه براساس قانون برنامه میزان تصادفات درون‌شهری باید سالانه 10 درصد کاهش بیابد، افزود: خوشبختانه عملکرد همکاران در این بخش به گونه‌ای بوده که توفیق بیشتری نسبت به برآوردها داشتیم.

معاون استاندار سمنان بر ضرورت آمادگی استان برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی تاکید و خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودرو سبک باید در این ایام سرویس‌دهی مناسبی به وسایل نقلیه مسافران نوروزی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان باید آمادگی لازم را در ایام تعطیلات داشته باشند گفت: باید کشیک‌ها طبق برنامه زمان‌بندی شده مشخص شود تا مسافران نوروزی بدون هیچ مشکلی در جاده‌ها و محورهای استان تردد کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به نقش مهم شهرستان‌ها در ایام پیک سفرها اشاره کرد و از فرمانداران استان خواست در خصوص حل مباحث ترافیکی و ساماندهی پایانه‌های حمل و نقل مسافر و بار و جابجایی مسافران از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند.

ابک با اشاره به فرصت پیش آمده برای عرضه محصولات و تولیدات استان در این ایام خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه‌های عرضه محصولات روستایی و عشایری از جمله برنامه‌هایی است که باید با قوت در شهرستان‌های هشت‌گانه استان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار