با تصویب مجلس؛ حقوق کارمندان 20 درصد افزایش خواهد یافت

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و کارکنان دولت را مشخص کردند.

کد مطلب: ۸۹۷۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
با تصویب مجلس؛ حقوق کارمندان 20 درصد افزایش خواهد یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 8 اسفند) تبصره 12 لایحه بودجه سال 98 مربوط به حقوق کارمندان و کارکنان دولت را تصویب کردند.

بر این اساس افزایش حقوق گروه های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به‌نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/‏۷/‏۱۳۸۶ در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند.

پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶/۲/۱۳۷۵ و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی‌سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.

این مسئله در ابتدا توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود و در اصلاحیه آنان چنین آمده بود: «دولت مکلف است دریافتی کارکنان دولت را به گونه‌ای تعیین کند که پس از کسر مالیات مبلغ افزایش آن نسبت به سال ۱۳۹۷ حداقل ۵ میلیون ریال و حداکثر ۱۰ میلیون ریال باشد.»

در جلسه علنی امروز غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را ارائه کرد که در نهایت نمایندگان مجلس با آن موافقت کردند.

پیش از این محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که بر اساس لایحه دولت در سال 98، حقوق کارکنان دولت به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار