کلیه مدارس منطقه آزادانزلی هوشمند سازی شدند

انزلی (پانا) -معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی از تجهیز کلیه مدارس محدوده این منطقه با سیستم های رایانه ای توسط سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد .

کد مطلب: ۸۹۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کلیه مدارس منطقه آزادانزلی هوشمند سازی شدند

مجید فاتحی با اعلام این خبر گفت: در محدوده منطقه آزاد انزلی 42 مدرسه در حال فعالیت است که در یک سال گذشته تمامی این مدارس به زیرساخت های لازم برای هوشمند سازی مجهز شده اند.
وی افزود: با توجه به سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، ایجاد مراکز آموزشی نمونه و الگو از برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی است .
فاتحی خواستار همکاری بیش از پیش مدیران مدارس سطح منطقه با سازمان برای اجرای طرح های الگویی آموزشی در منطقه شد و تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای طرح های حمایتی و زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش به منظور الگوسازی در سطح استانی و ملی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: مدارس هوشمند رویکرد جدید آموزشی در کشورهای توسعه یافته است که براساس آن ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه های فکری در جامعه و ارتقاء دانایی با بهره گیری از شیوه های نوین از مهم ترین دغدغه های نظام آموزشی و پرورشی است که با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی، تغییرات اساسی در فرآیند یاد دهی و یادگیری ایجاد می شود.
فاتحی تاکید کرد:سازمان منطقه آزاد انزلی اجرای طرح های توسعه ای و لزوم توجه به آموزش نسل آینده به عنوان نسل توسعه و تحول خواه براساس ظرفیت های موجود محلی و ملی را در دستور کار خود دارد و این هدف را با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس منطقه به منظور الگوسازی در سطح کشور عملیاتی کرده است.
به گزارش پانا، بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی جهت آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی استفاده می کنند که این سیستم های الکترونیک کمک آموزشی که از نوع نرم افزاری و سخت افرازی هستند کمک شایانی در جهت ارتقاء سطح آموزشی انجام می دهند و در اصطلاح مدارسی که داری این سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری هستند را مدارس هوشمند و این فرایند را هوشمند سازی مدارس می نامند.
مهم ترین نتایج اجرای طرح هوشمند سازی مدارس تغییر نقش معلم به عنوان راهنما و نه انتقال دهنده دانش، نقش دانش آموز به عنوان عضو فعال، خلاق، نقاد و مشارکت جو، به جای عضوی منفعل و مصرف کننده دانش و نظام ارزشیابی به صورت فرآیند محور نه نتیجه محور خواهد بود و در این میان خانواده ها با بهره گیری از توانمندیهای این سیستم آموزشی در جریان مسیر آموزشی فرزند خود قرار گرفته و با مدرسه ارتباط گسترده تری را تجربه خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار