توزیع کالاهای اساسی باید به طور مستمر انجام شود

ارومیه(پانا)-معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: تامین و توزیع کالاهای اساسی خانوارها در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها باید بطور مستمر انجام گیرد.

کد مطلب: ۸۹۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
توزیع کالاهای اساسی باید به طور مستمر انجام شود

خشایار صنعتی در جلسه تنظیم بازار این شهرستان افزود: تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالاها و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی نباید مقطعی باشد تا بتوان مدیریت بازار را کنترل کرد.


وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده ها، سعی شده که این اقلام به دست خانوارهای نیازمند برسد و از ورود آنها به چرخه بازار سیاه جلوگیری شود.


صنعتی با تاکید بر نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت ها به صورت مستمر، بیان کرد: برای ممانعت از افزایش غیرقانونی و بی ضابطه قیمت ها باید کنترل و نظارت مستمر بر قیمت ها وجود داشته باشد که مدیران مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.


مسوول واحد طرح و برنامه ریزی جهاد کشاورزی مهاباد نیز در این جلسه گفت: تاکنون 56 تُن کالای اساسی شامل 27 تن برنج و 29 تن شکر مورد نیاز خانوارها طی یک ماهه گذشته در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی برخی افراد در این شهرستان توزیع شده و به دست مصرف کنندگان واقعی رسیده است.


جعفر ایمانیان با بیان اینکه در طول 50 روز گذشته گوشت مرغ و قرمز به نرخ دولتی توزیع نشده است، اضافه کرد: توزیع گوشت بر اساس برنامه ریزی ستاد تنطیم بازار استان انجام می گیرد که مهاباد در اولیت بعدی عرضه این مواد پروتئینی است.


مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد نیز گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت، مجوز خروج انواع دام به خارج از استان صادر نشده است.


بایزید حسن پور با اشاره به اینکه مهاباد از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است، افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار قطعه جوجه کشی در مرغداری های این شهرستان موجود است و کمبودی از لحاظ تولید وجود ندارد.


مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت و درمان مهاباد نیز اظهار داشت: طرح ضربتی کنترل و نظارت بهداشتی در واحدهای صنفی این شهرستان از 2 هفته پیش شروع شده است و تا نیمه نخست فروردین سال 1397 ادامه دارد.


قاسم امینی بیان کرد: در یک ماهه گذشته 3.5 تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در واحدهای صنفی مستقر در سطح شهر مهاباد جمع آوری شده است.


وی با بیان اینکه 22 کارشناس این شبکه به صورت روزانه کار نظارت بر عرضه و توزیع مواد غذایی را انجام می دهند، تاکید کرد: واحد بهداشت محیط این شهرستان با هدف حفظ سلامت شهروندان و ناامن کردن محیط برای سودجویان، گشت ضربتی، نظارت و کنترل بهداشتی در بازار شهر و روستاها را راه اندازی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار