در گفت‌وگو با پانا

محمد بنا: با قدرت می‌گویم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2024 معجزه المپیک لندن را تکرار می‌کند

هر کشتی‌گیری خوب نباشد به ته صف خواهد رفت

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی کشتی ایران معتقد است با توانایی بالای فرنگی‌کاران ایرانی، امکان درخشش آنها در المپیک 2024 مانند المپیک 2012 لندن وجود دارد.

کد مطلب: ۸۹۷۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد بنا: با قدرت می‌گویم کشتی فرنگی ایران در المپیک 2024 معجزه المپیک لندن را تکرار می‌کند

محمد بنا در گفت‌وگو با پانا درباره حضور فرنگی‌کاران تیم ملی کشتی ایران در مسابقات بین‌المللی مجارستان گفت: ما در این رقابت‌ها با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه راهی مجارستان شدیم. از بین کشتی‌گیرانی که روی تشک رفتند، من عملکرد جمال اسماعیلی و حسن آریایی‌نژاد را بیشتر پسندیدم. اما در مقابل از برخی کشتی‌گیران با تجربه انتظارم بیشتر بود و فکر نمی‌کردم به این راحتی نتیجه را واگذار کنند. متاسفانه این افراد به کشتی‌گیرهایی باختند که آنها هم قهرمان نشدند و این موضوع خوبی نبود.

وی ادامه داد: البته می‌دانم که ما هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم و زمان زیادی باید بگذرد تا مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم را برطرف کنیم و به طور حتم در دیگر رقابت‌های پیش رو عملکرد کشتی‌گیران تغییر خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که از عملکرد کدام کشتی‌گیر رضایت نداشتید، اظهار کرد: به عنوان مثال پیام بویری در وزن 77 کیلوگرم یا شهاب قوره‌جیلی؛ این کشتی‌گیران آنطور که من انتظار داشتم کشتی نگرفتند، قوره جیلی قصد دارد که قهرمان المپیک شود اما یک قهرمان المپیک نباید به این راحتی شکست بخورد. یا بویری مدعی است که بهترین کشتی‌گیر در این وزن است، اما مقابل حریف کره‎‌ای خود باخت. محمد الیاسی هم در وزن 67 کیلوگرم چنین شرایطی داشت، البته همانطور که گفتم هنوز ما به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم و مشکلات زیادی داریم. کسب یک مدال در یک وزن نتیجه بدی نیست اما موضوعی که من از آن ناراحت هستیم این است که برخی کشتی‌گیران ما مقابل حریفان آسیایی نتیجه را واگذار کردند و این از نظر من بد است. به هر حال این رقابت‌ها نکات قوت و ضعف ما را شناسایی می‌کند و از این نظر به سود ما خواهد بود.

بنا در مورد دیگر برنامه‌های پیش روی تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: ما دو اعزام دیگر پیش رو داریم، یکی قهرمانی امید‌های آسیا و دیگری هم قهرمانی بزرگسالان آسیاست و برای این دو مسابقه مهم زمان کافی برای انتخاب فرنگی‌کاران هم داریم. ما سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی نگرفتیم و تمام تلاشمان این است که امسال برخلاف گذشته، با تیمی قدرتمند ظاهر شویم تا نتایج خوبی کسب کنیم و از نظر روحی و روانی ملی‌پوشان تقویت شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد نحوه انتخاب کشتی گیران گفت: روال کار این است که هر کشتی‌گیری خوب نباشد به ته صف می‌رود و از بین کشتی‌گیران قابل قبول بهترین‌ها انتخاب می‌شوند.

آقای خاص کشتی ایران درباره وضعیت فعلی کشتی فرنگی و به خصوص حضور در المپیک 2020 توکیو تأکید کرد: همیشه در تمام ادوار توقع از کشتی و به خصوص تیم ملی کشتی فرنگی بالا بوده است. به خصوص در شرایطی که بحث کسب سهمیه المپیک هم مطرح است حساسیت‌ها بالاست. ما اگر نتوانیم ۶ سهمیه را کسب کنیم زمان را از دست می‌دهیم و نباید این اتفاق بیافتد. همانطور که گفتم ما دو مسابقه دیگر پیش رو داریم، می‌توانم با قدرت بگویم فرنگی کاران تیم ملی این توانایی را دارند که در المپیک 2024 معجزه‌ای مثل المپیک لندن خلق کنند اما باید کمی به آنها زمان بدهیم و شرایط را فراهم کنیم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی که تا چند روز دیگر پدر می‌شود، در پایان گفت: تا چند روز دیگر پسرم که اسمش را بابک گذاشتم به دنیا می‌آید و مانند هر پدری من هم نگران آینده او هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار