مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) در شهر قدس

شهر قدس (پانا ) - مراسم ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مدیر آموزش و پرورش و شورای معاونین و بانوان شاغل در اداره آموزش و پرورش در شهر‌قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۷۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) در شهر قدس

این مراسم با هدف بزرگداشت ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و تجلیل و تقدیر از بانوان شاغل در اداره آموزش و پرورش در محل رستوران ارگ شهر قدس برگزار شد.
صادق محمدی مدیر آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت این میلاد فرخنده به کرامات و ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و به نقش این بانوی بزرگ اسلام در پاسداری و حراست از دین و اخلاق اشاره کرد.
سپس معصومه رجبی معاون پژوهش آموزش و پرورش در مورد فضیلت های حضرت زهرا (س) گفت:حضرت فاطمه ‏ی زهرا، دختر نبی‏ مکرّم اسلام در سال پنجم بعثت، هشت سال قبل از هجرت، در مکه به دنیا آمد.

ام ابیها،ام الحَسَنین، اُمُّ السِّبطَین وامُّ الائمَه از کُنیه‏ های آن بانو و صدیقه، کبری، بتول، سیّده ‏ی نساءالعالمین، مطهّره، راضیه، مرضیه، طاهره و محدثه و... از القاب آن حضرت است.

مادرش، خدیجه بنت خویلد می‌‏باشد. فاطمه‏ ی زهرا، فرزند رسول اللَّه، همسر ولیُّ اللَّه و مادر اوصیاء اللَّه است که خداوند در آیه‏ ی تطهیر، به پاکی او شهادت می‏دهد.

رجبی بیان داشت :او بهترین زنان از گذشتگان و آیندگان تا روز قیامت می‏باشد و سیده ‏ی همه زنان عالم است. صدیقه‏ ی طاهره، در مقام تقوا و عصمت و طهارت به جایی رسید که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) غضب و خشنودی آن بانو را غضب و خشنودی خداوند معرفی می‏کند. یکی از یادگارهای حضرت زهرای مرضیّه (سلام الله علیها) تسبیحِ آن بزرگوار در تعقیب نمازها است که در روایات امامان (علیهم السلام) به نام تسبیح حضرت زهرا، آمده است.

/خبرنگار: شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار