سرنگونی پهپاد جاسوسی سعودی در یمن

تهران (پانا) - ارتش و کمیته های مردمی یمن یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی - آمریکایی در استان الحدیده سرنگون کردند.

کد مطلب: ۸۹۷۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سرنگونی پهپاد جاسوسی سعودی در یمن

به گزارش سه شنبه شب پایگاه اطلاع رسانی انصارالله یمن، سامانه های دفاع هوایی یمن این هواپیمای جاسوسی را پس از نقض توافق سوئد و تجاوز به حریم هوایی این کشور هدف قراردادند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
پس از گذشت نزدیک به چهار سال از آغاز جنگ یمن، چهارمین دور مذاکرات صلح در این کشور، 15 آذرماه با میانجیگری گریفیس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد و نمایندگان جنبش انصارالله و دولت فراری یمن پس از یک هفته مذاکره، به توافق های مهمی از جمله عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده ظرف 14 روز دست یافتند.
بازگشایی فرودگاه صنعا، پرداخت حقوق کارمندان و ارسال کمک‌ها از دیگر محورهای اصلی مذاکرات بود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز پس از امضای توافقنامه صلح استکهلم با اجماع پیش نویس قطعنامه درباره یمن مبنی بر حضور ناظران بین المللی در الحدیده را تصویب کرد.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به دنبال این توافق با تداوم حملات خود به بندر الحدیده بارها آتش بس در این منطقه را نقض کرد.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن بست رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار