پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هشتم اسفند و هفته تربیت اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش استان با صدور پیامی بمناسبت گرامیداشت هشتم اسفند و هفته تربیت اسلامی، این روز را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۹۷۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هشتم اسفند و هفته تربیت اسلامی

متن پیام «ابراهیم محمدی» بدین شرح است:

تربیت، به معنای باروری و شکوفایی نیروهای نهفته و کشف استعدادهای پنهان در وجود انسان و رشد و پرورش و هدایت او به سوی درستی و کمال و تزکیة نفس است. دوام و بقا و حیات و ممات، سعادت و شقاوت، صعود و سقوط هر جامعه¬ای به تربیت آن بستگی دارد. مربی تربیتی، رسول آگاهی و رشد و خویشتن‌شناسی و هنرمند با بصیرتی است که با ظرافت و شکیبایی و شناخت کافی از محیط پیرامون خویش و فرد یا افراد تحت تعلیم، همة فرصت‌ها و توانایی‌های موجود را برای هدایت و پرورش آنها بسیج می‌کند و با ایجاد و تحکیم ارتباط عاطفی و صمیمی با دانش آموزان به منظور تقویت ارزش‌های اخلاقی، مذهبی و پیشگیری از آسیب های رفتاری و اجتماعی، این گل‌های لطیف را از هجوم آفات و سموم رذیلت‌های اخلاقی، پاس می‌دارد.

ایجاد نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر، کار بسیار بزرگ و موثری بود و برای تربیت جوانان ایران اسلامی در سال های آغازین انقلاب لازم و ضروری بود. آن دو شهید بر این باور بودند که تزکیه باید پیش از تعلیم قرار گیرد. شهید بزرگوار، رجایی مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید و بنا به گفته شهید باهنر: «مربیان زمانی با انبیا هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند که آموزش را از محتوای تزکیه پر کنند» و چه پر معناست کلام امام (رضوان الله تعالی علیه) که می فرمایند: (اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی خورد).

نقش هنرمندانه مربیان تربیتی، امروز بیش از هر زمان دیگری، آشکار شده است. شهادت بیش از 36000 نفر دانش آموز، نشان از تأثیرگذاری و نقش بارز و ارزشمند مربیان پرورشی در پرورش روح ایثارگری و فداکاری دانش آموزانی را دارد که از درون مدرسه به جبهه‎ها و به یاری ولی امرشان شتافتند.

بر خود فرض می دانم، ضمن گرامیداشت هشتم اسفند، سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، این مناسبت را به حضور همه مربیان تربیتی و معاونان پرورشی و مشاوران دردآشنا و همه اصحاب پرورشی استان، تبریک عرض نموده و برای همه دست‌اندرکاران حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی، عزت، سعادت و توفیق روزافزون، از درگاه ایزد منان خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار