پیام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با صدور پیامی بمناسبت گرامیداشت هشتم اسفند و هفته تربیت اسلامی، این روز را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۹۷۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی

متن پیام «قدرت اله قاسمی » بدین شرح است:

بسمه تعالی

هشتم اسفند یادآور شکل گیری نهاد فرهنگی و معنوی در متن دستگاه تعلیم و تربیت است که با تدبیر بلند دو شهید گرانقدر انقلاب اسلامی ، شهیدان رجائی و باهنر و با درک عمیق و صحیح از وضعیت فرهنگی کشور در راستای گسترش مفاهیم دینی و اخلاقی و پاسداری از حریم حرمت ها و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی پای به عرصه وجود نهاد و از لحظه تولد تا به امروز عملکرد و وظایف متعدد و متنوعی را در راستای تربیت نسل فرداساز ایران اسلامی بر عهده داشته است. در کارنامه پرشکوه امور تربیتی فرازهای ارزشمندی همچون ایستادگی و مقاومت در برابر گروهکهای التقاطی و منافقین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی - همراهی و هدایت و راهبری نسل جوان در 8سال دفاع مقدس - فضاسازی برای دفاع از ارزش های اعتقادی و دینی - مقابله با توطئه های فرهنگی - تسهیل جریان تربیتی ایمانی و اعتقادی در محیط های آموزشی و پرورشی - ایجاد زمینه مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای هنری و فرهنگی دانش آموزان - کمک به نسل نوجوان در راه رسیدن به آرامش روانی و روحی و انتخاب مسیر درست شغلی و تحصیلی همچون ستاره های فروزان چشم نوازی می کند.

با توجه به دیرینه ی درخشان این نهاد فرهنگی و تربیتی می توان اذعان داشت که امور تربیتی همچون رودخانه ای زلال و پربرکتی است که با جاری شدن در سرزمین اندیشه ها و باورها، ایمان ، اعتقاد و تعهد را در ذهن و ضمیر دانش آموزان بارور می سازد.

این نهاد مقدس اکنون با گذشت چهار دهه از عمر بابرکت آن و کسب تجارب ارزشمند و متنوع تلاش دارد تا با محور قراردادن سند تحول بنیادین و با استفاده از شیوه های علمی بیش از پیش زمینه های تحقق آرمان های تعلیم و تربیت دینی را فراهم سازد و در این مسیر سخت نیازمند توجه مسئولین بویژه در حوزه های نیروی انسانی - ردیف های اعتباری و فضاهای پرورشی می باشد.

اینجانب ضمن تبریک هشتم اسفندماه، سالروز تشکیل امور تربیتی و هفته تربیت و با تقدیر و تشکر از همه همکاران ارجمند - مدیران - معاونان - معلمان - مربیان و مشاوران که مسئولیت سنگینی را جهت تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه بر عهده دارند بصورت ویژه سپاسگزاری می کنم از مربیان باصفای پرورشی - از معاونان سخت کوش پرورشی از مشاوران درد آشنای مدارس که با تلاش شبانه روزی خود از مرزهای اعتقادی و اخلاقی در جمع دانش آموزی پاسداری می کنند. امیدوارم به نگاه لطیف حضرت سبحان برکات الهی قرین تمامی تلاش ها و لحظات زندگیتان بوده و در تحکیم و تقویت جریان زلال تربیت دینی سهمی به مبارکی آفتاب داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار