به مناسبت روز امور تربیتی صادر شد

پیام تبریک رییس اداره امور تربیتی سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رییس اداره امور تربیتی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک رییس اداره امور تربیتی سیستان و بلوچستان

متن پیام رقیه راشکی رییس اداره امور تربیتی استان به شرح زیر است:

بسم الله رحمن الرحیم

امام صادق(ع) می فرمایند: خداوند عزوجل پیغمبرش(ص) را به محبت خود تربیت کرد و فرمود «إنّکَ لَعلی خُلُق عَظیم» (سوره‏‎ی قلم-آیه‎‏‏ی4) آنگاه امر تربیت را به رسول(ص) واگذار کرد وفرمود«ما آتاکُم الرَسول فخُذوه و ما نَهاکُم عنه فانتَهوا» (سوره‎‏ی حشر-آیه‎‏ی7) و پیغمبر خدا(ص) کار را به علی(ع) واگذار کرد و او را امین شمرد. سپس امام صادق(ع) می‎فرماید: به خدا ما شما را دوست داریم.. و واسطه‎ی میان شما و خداوند هستیم. خدا برای هیچکس در مخالفت امر ما خیری قرار نداده است. (اصول کافی جلد2)

تربیت با شهد محبت کاری خدایی است. خداوند بهترین خلق خود را با محبت تربیت کرده است. بایدها و نباید‎ها را به او فرموده است، سپس امر تربیت را به خاتم الانبیا و سلاله‏‎ی پاکش واگذار کرده. این جریان، جاری است تا امروز که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: همت شما عزیزان امور تربیتی در درجه‎‏ی اول این باشد که جوان را مؤمن، آگاه، روشن‎بین و پایبند به معارف و عمل اسلامی بار آورید.

امور تربیتی به منزله شجره طیبه ایست که با اندیشه های شهیدان رجایی و باهنر در مدارس کاشته شد تا دانش آموزان را به ارزش های اسلامی ترغیب کند. مهم ‌ترین هدف تشکیل نهاد امور تربیتی نیز دفاع از مرز‌های اعتقادی، حفظ دستاورد های نظام، تبیین ارزش ‌های انقلاب و انتقال مفاهیم آن به نسل‌ های حاضر و آینده است.

فرارسیدن روز باشکوه و ارزشمند امور تربیتی را حضور همه ی آموزندگان دانش و پرورندگان بینش تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

رقیه راشکی

رییس اداره امورتربیتی سیستان و بلوچستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار