بازدید رایگان از موزه تیمور تاش

تهران (پانا) - موزه جنگ واقع در محله حر شهرداری منطقه11 در روزهای دوشنبه از ساعت 14الی18 و جمعه از ساعت 9الی17 برای عموم شهروندان رایگان اعلام شد.

کد مطلب: ۸۹۶۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رایگان از موزه تیمور تاش

به نقل از روابط عمومی موزه جنگ واقع در محله حر شهرداری منطقه11 بازدید از خانه موزه تاریخی تیمورتاش در روزهای دوشنبه از ساعت 14الی18 و جمعه از ساعت 9الی17 برای عموم شهروندان رایگان اعلام شد.
گفتنی است، خانه تیمورتاش که در حال حاضر محل موزه جنگ است؛ یکی از بناهای قدیمی و تاریخی تهران واقع در محدوده شهرداری منطقه11 است که از دوره پهلوی اول در ضلع شمال غربی مجموعه کاخ های باغشاه واقع شده است و حدود 160 سال قبل در دوران قاجار ساخته شده است.
در بیان تاریخچه این خانه موزه و نام آن می توان به تاریخ قاجار اشاره کرد و گفت: پس از انقراض سلسله قاجاریه و روی کار آمدن رضا شاه (عبدالحسین تیمورتاش) که وزیر دربار بود، این عمارت را از سردار محتشم بختیاری خریداری نمود و به عنوان محل سکونت انتخاب کرد.
عمارت تیمورتاش که بازدید آن در روزهای جمعه و دوشنبه به صورت رایگان اعلام شد از سال 1397 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال 1395 ساختمان فرماندهی دانشگاه جنگ به محلی جدید منتقل و با هماهنگی شهرداری تهران (موزه جنگ) در عمارت تیمورتاش رسما افتتاح شد و درب های آن برای بازدید بر روی شهروندان گشوده شد.
خانه موزه تیمورتاش در خیابان کارگر جنوبی واقع در محدوده شهرداری منطقه11 محله حر،میدان پاستور، روبروی مترو میدان حر داخل محوطه دانشگاه جنگ وااقع شده است که بنابر اعلام جدید روزهای دوشنبه از ساعت 14الی18 و جمعه از ساعت 9الی 18 به شکل رایگان میزبان بازدید کنددگان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار