معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

خراسان رضوی میزبان المپیاد شایستگی محور در 10 عنوان رشته فنی و حرفه ای

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فعالیت ها و برنامه های شاخه فنی و حرفه ای در سال تحصیلی 98-97 با محوریت شایستگی خواهد بود.

کد مطلب: ۸۹۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
خراسان رضوی میزبان المپیاد شایستگی محور در 10 عنوان رشته فنی و حرفه ای

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: کلیه مسابقات، جشنواره ها و المپیادها در سال تحصیلی جاری در شاخه فنی و حرفه ای، با محوریت شایستگی انجام خواهد شد.

وی افزود: با تغییر نظام آموزشی و استقرار کامل نظام 3-3-6 مسابقات و جشنواره های شاخه فنی و حرفه ای در پنج محور المپیاد شایستگی محور، ساخت پروژه و فناورانه، ایده بازار، جشنواره هنرهای تجسمی و الگوهای برتر تدریس برگزار خواهد شد.

صابری ادامه داد: خراسان رضوی به عنوان میزبان کشوری المپیاد شایستگی محور در 10 عنوان رشته شامل شبکه و نرم افزار رایانه، تاسیسات ساختمان، صنایع فلزی، امور زراعی، مکانیک خودرو، تربیت کودک، تربیت بدنی دختران، صنایع غذایی و حسابداری در حال تمهید مقدمات است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در شاخه کاردانش نیز المپیاد فرش، مسابقات علمی کاربردی و جشنواره مهارت های هنری با بیش از 70 عنوان رشته در سال تحصیلی جاری در سطح کشور برگزار خواهد شد.

ابلاغ شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محوری به استان ها توسط وزیر آموزش و پرورش

صابری در بخش دیگری از صحبت هایش از ابلاغ شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محوری توسط وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به منظور عملیاتی شدن سیاست مدرسه محوری و با هدف کاهش تمرکز در تصمیم گیری و تفویض اختیار، شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محوری از سوی وزیر آموزش و پرورش به کلیه استان ها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: براساس این شیوه نامه کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با مدرسه از سوی ستاد اجرایی، موضوع این شیوه نامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مغایرت با اهداف تعریف شده لغو خواهد شد ضمن اینکه پس از این، کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با مدرسه صرفا با امضای وزیر آموزش و پرورش و یا مدیرکل آموزش و پرورش استان ارسال خواهد شد.

صابری تاکید کرد: از مهرماه 98 صرفا یک تفاهم نامه در قالب برنامه عمل مبتنی بر برنامه تعالی و تدبیر از سوی مناطق آموزش و پرورش با مدارس منعقد خواهد شد و درخواست و دریافت هرگونه گزارش تفصیلی مصور و مستندات از اجرای برنامه ها توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و ادارات مناطق از مدارس اکیدا ممنوع خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: در سال تحصیلی 99-98 با تغییراتی که در داده ها و شاخص ها داده شده، برنامه تعالی و تدبیر در هم ادغام خواهد شد و با یک برنامه واحد در سطح مدارس اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار