در گفتگو با پانا مطرح شد؛

مهمترین هدف برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش سیستان، تجلیل از تلاش‌های کسانیست که برای آبادانی این سرزمین دل سوخته‌اند

صباغی: این همایش در جهت معرفی ارزش‌ها، پیشینه آموزشی تربیتی و غنای فرهنگی سیستان سرزمین اسطوره‌هاست

زاهدان (پانا) - این همایش شروعی برای به دست آوردن آثار، مستندات و شناسایی چهره های ماندگار عرصه تعلیم و تربیت نوین سیستان در جهت معرفی خدمات بزرگ مردان آینده نگر این خطه از ایران اسلامی است.

کد مطلب: ۸۹۶۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش سیستان، تجلیل از تلاش‌های کسانیست که برای آبادانی این سرزمین دل سوخته‌اند

رضا صباغی متولد سال ۵۲ و مدت ۲۴ سال سابقه‌ی خدمت در آموزش و پرورش را دارد که از مجموع آن ۱۹ سال آموزشی بوده و 5 سال است که مدیر آموزش و پرورش شهرستان زهک است و می گوید به تاریخ و پیشینه آموزش و پرورش سیستان افتخار می کند و اعتقاد دارد در مقابل همه‌ی کسانی که در طول مدت یک قرن برای تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین زحمت کشیده‌اند و شخصیت‌های برجسته علمی و نامدار استانی، کشوری و جهانی پرورش داده‌اند بایستی سر تعظیم فرود آورد. به بهانه ی برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش نوین در سیستان مصاحبه‌ای با مدیر آموزش و پرورش شهرستان زهک انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ذیل مشاهده می‌کنیم.

از منظر شما پیام برگزاری این همایش چیست؟

پیام و هدف اصلی این همایش معرفی ارزش‌ها، پیشینه آموزشی تربیتی، غنای فرهنگی سیستان و قدردانی از زحمات همه‌ی کسانیست که در طول صد سال اخیر زمینه رشد فرزندان این سرزمین را فراهم نموده اند، است.

آیا آموزش و پرورش نوین باعث وحدت مردم در این استان شده است، چگونه لطفاً توضیح دهید؟

بله؛ این همایش عامل وحدت، همبستگی و قدردانی از تلاش‌های همه آنهایی است که برای آبادی این سرزمین دل سوخته اند و تلاش برای توسعه و پیشرفتی آن داشته‌اند است.

آیا آموزش و پرورش نوین باعث تحکیم نظام اسلامی ایران شده است، چگونه لطفاً توضیح دهید؟

بله؛ از آنجایی که نیروی انسانی دستگاه‌های دولتی تربیت شده و محصول آموزش و پرورش هستند این دستگاه در تحکیم و انسجام نظام جمهوری اسلامی بیشترین نقش و تاثیر گذاری را داشته است.

آیا آموزش و پرورش نوین موجب اطلاع رسانی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، چگونه لطفاً توضیح دهید؟

بله؛ نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش امروز بر کسی پوشیده نیست از این روی در معرفی دستاوردهای انقلاب بیشترین تاثیرگذاری را به سبب انتقال پیام به وسیله‌ی معلمین کتب درسی به دانش آموزان که نمایندگان خانواده‌ها در مدارس هستند داشته است.

وضعیت مدارس و سطح پوشش دانش آموزی منطقه شما به نسبت پیش از انقلاب به چه صورت است؟

آنچه مسلم است پس از انقلاب اسلامی ایران تحول عظیمی در آموزش و پرورش رخ داده است که شامل آمار مدارس، نیروی انسانی، پوشش تحصیلی، شاخص سواد و قبولی در دانشگاه هاست که افزایش چشمگیری داشته است. در شهرستان زهک پیش از انقلاب کمتر از ۱۰ واحد آموزشی وجود داشته است اما امروز قریب به ۱۵۰ واحد آموزشی مشغول به فعالیت است.

به نظر شما تفاوت امکانات و شرایط تحصیلی دانش آموزی از بدو تاسیس اولین مدرسه در سیستان تاکنون چگونه است؟

در گذشته شرایط و امکانات تحصیلی برای همه افراد فراهم نبوده است لذا تعداد محدودی توان ادامه تحصیل داشته‌اند، اما امروز به برکت وجود این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرایط و امکان تحصیل در همه روستاها و دورترین نقاط این استان فراهم گردیده است.

به گزارش پانا همایش یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش سیستان،شنبه 11 اسفند ماه جاری در دانشگاه زابل برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار