تجلیل از بانوان شاغل دراداره کل آموزش و پرورش استان یزد

یزد (پانا) - به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن مدیر کل آموزش و پرورش استان طی نشستی صمیمانه از بانوان شاغل در این اداره کل تجلیل کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از بانوان شاغل دراداره کل آموزش و پرورش استان یزد

" عباسعلی دانافر" در این نشست ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از بانوان خواست با تاسی به آن حضرت ضمن پاسداری از ارزشهای دینی و اسلامی درجهت ارتقاء و پیشبرد اهداف سازمانی تلاش نمایند.

وی به جایگاه مقام زن در دین اسلام اشاره کرد و افزود: هیچ دین و مذهبی به اندازه دین اسلام به مقام زن اهمیت نداده و مقام زنان در دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

دانافر یکی از راههای موفقیت بانوان در عرصه های اجتماعی را اصلاح نگرش ها از سوی خود بانوان بیان کرد و افزود: زنان نیمی از جامعه را تشکیل میدهند و نیمی از دیگر جامعه را نیز آنها می سازند و تربیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان نقش تربیتی بالایی دارند افزود : هرکاری که در جامعه بخواهیم انجام دهیم تا آن فعالیت به صورت یک فرهنگ نهادینه شود باید از جامعه زنان شروع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بزرگترین نقش یک زن را نقش مادری عنوان کرد و گفت: در جامعه سه نگاه سنتی، مدرنیته و نگاه اعتدالی به زنان وجود دارد.

دانافر تصریح کرد: خود آگاهی و تمرکز بر اینکه ما چه کسی هستیم و عزت و جایگاه و کرامت خود را بشناسیم یکی از مهارت هایی است که بانوان همیشه باید آنرا مد نظر داشته باشند و برای رسیدن به این مرحله باید استعدادها و آنچه که به صورت نهفته در شخصیت ما است را بشناسیم وآن را شکوفا کنیم.

این مقام مسئول افزود: اگر یک زن خودش آگاه و اندیشه ورز باشد می تواند فرزندانی صالح و سالم و خانواده ای موفق را تربیت کند.

مشاور مدیر کل در امور بانوان در این نشست با اشاره به مسئولیت خطیر بانوان در تربیت فرزندان و همسر داری اظهار داشت: بانوان با تفکیک وظیفه مادری و همسری از مسئولیت های اجتماعی و با مدیریت کردن امور، وظایف خود را به بهترین صورت ممکن انجام می دهند.

" فاطمه دهقان " از اجرای طرح ارتباط مهارتهای گفتگو ویژه بانوان فرهنگی و دانش آموزان دختر خبر داد و افزود: این طرح در کلیه مدارس دخترنه متوسطه دوره اول استان اجرا می شود.

همچنین در ادامه بانوان حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از بانوان شاغل دراداره کل آموزش و پرورش استان یزد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار