در گفتگو با پانا مطرح شد؛

مهمترین پیام همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش نوین در سیستان بیان توجه به اهمیت سواد و علم آموزی است

شیخی کبیر: آموزش و پرورش سیستان میراث ماندگاری از تلاش ها، جدیدیت‌ها و احساس مسئولیت بزرگ مردان دیار رستم نسبت به نسل‌های آینده خود است

زاهدان (پانا) - آموزش و پرورش نوین با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیا و مربیان موجب تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

کد مطلب: ۸۹۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین پیام همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش نوین در سیستان بیان توجه به اهمیت سواد و علم آموزی است

عباس شیخی کبیر ۴۸ سال سن دارد و ۲۷ سال سابقه کاری در آموزش و پرورش که از مجموعه آن ۱۲ سال سابقه اداری و ۱۵ سال آن آموزشی است و اکنون مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان است و معتقد است آموزش و پرورش سیستان کهن میراث ماندگاری از تلاش ها، جدیدیت ها و احساس مسئولیت بزرگ مردان دیار رستم نسبت به نسل‌های آینده خود بود. به بهانه ی برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش نوین در سیستان مصاحبه‌ای با مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیمروز انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ذیل مشاهده می‌کنیم.

پیام برگزاری چنین همایش‌هایی در شرایط زمانی حاضر چه می‌تواند باشد؟

1- روش نمودن سابقه آموزش و پرورش در سیستان بزرگ 2- بیان توجه به اهمیت سواد و علم آموزی در حوزه سیستان 3- توجه به علم آموزی و کسب تجربه توسط مردم این دیار 4- داشته های فرهنگی مردم سیستان بزرگ است.

او ادامه داد: وجود آموزش و پرورش موجب تغییراتی همچون ارتقاء سطح فرهنگی منطقه و رشد ابعاد سیاسی، اجتماعی و مذهبی شده که این مهم، امکانات خدماتی و رفاهی سیستان را فراهم نموده است.

به نظر شما پیشینه آموزش و پرورش سیستان به چه صورت بوده است؟

در ابتدا به صورت تاسیس مکتب خانه هایی بوده که به صورت غیر رسمی و غیر دولتی به فرزندان این مرز و بوم آموزش های لازم را ارائه نموده است سپس آن مدارس کم کم به شکل امروزی و در طول یک قرن توسعه یافته و به شکل امروزی(نوین) در آمده است.

آیا آموزش و پرورش نوین موجب اطلاع رسانی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان شده است؟

بله؛ در همایش ها و جلسات مختلف اقدامات صورت گرفته به روش‌های مختلف به اطلاع جامعه رسیده و این امر باعث شده تا عموم مردم از خدمات نظام آگاهی و اطلاع پیدا کنند.

آیا آموزش و پرورش نوین باعث وحدت مردم در این استان شده است چگونه لطفا توضیح دهید؟

بله؛ با مشارکت آحاد مردم استان در زمینه‌های آموزشی و پرورشی و ترکیب جمعیتی فرهنگیان از شهرهای مختلف استان نشانگر وحدت و همدلی در این استان است.

آیا آموزش و پرورش نوین باعث تحکیم نظام اسلامی ایران شده است چگونه لطفاً آن را توضیح دهید؟

بله آموزش و پرورش نوین با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیا و مربیان موجب تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

به نظر شما تفاوت امکانات و شرایط تحصیلی دانش آموزان از بدو تاسیس اولین مدرسه در سیستان تاکنون چگونه است؟

در بدو تاسیس مدارس فقط از امکانات بسیار ناچیزی برخوردار بوده اند به طوری که آموزش ها صرفا به شیوه سخنرانی و خطابه بوده است اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توسعه ی عدالت آموزشی تعداد مدارس افزایش یافته و امکانات و فضاهای آموزشی به سبک نوین و بهتری در آموزش و پرورش اجرایی شده است.

وضعیت مدارس و سطح پوشش دانش آموزی منطقه شما به نسبت پیش از انقلاب به چه صورت است؟

در پیش از انقلاب ۱۵ مدرسه در شهرستان نیمروز وجود داشته است که اکنون علاوه بر آنها ۸۷ مدرسه دیگر به آن افزوده شده و آمار دانش آموزی آن نیز پیش از انقلاب ۳۰۰ نفر بوده که اکنون به این آمار ۸ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز اضافه گردیده است و حتی در پیش از انقلاب مدارس شبانه روزی و سالن ورزشی نداشته است که خوشبختانه اکنون تعداد ۷ مدرسه شبانه روزی و ۸ سالن ورزشی در این شهرستان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار