پیشکسوت امورتربیتی کاشمر در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

مهمترین هدف نهاد امورتربیتی کشف وهدایت استعدادهاوایجادنشاط است

کاشمر(پانا) - پیشکسوت نهاد امورتربیتی کاشمر ازجمله مهمترین اهداف نهاد امورتربیتی را کشف وهدایت و رشد استعدادهای نهفته دانش اموزان وایجادنشاط و شادابی در مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف نهاد امورتربیتی کشف وهدایت استعدادهاوایجادنشاط است

عباسعلی شهابیان، از پیشکسوتان امورتربیتی کاشمرو معاون پرورشی دبستان پسرانه الهام شریعت روستای فروتقه در گفتگوی صمیمی با خبرنگار پانا در بیان دستاوردهای امورتربیتی گفت: اگر فقط آموزش در مدارس حاکم باشد و معلمین صرفا به تدریس و انتقال مفاهیم کتابها بپردازند دانش اموزان از مدرسه خسته شده و فارغ التحصیلانی افسرده تحویل اجتماع خواهند داد. کما اینکه می بینیم دانش اموزانی که هوش خوبی دارنداما در فعالیت های اجتماعی حضور ندارند گوشه گیر شده و توانایی مشارکت وفعالیت اجتماعی خود را از دست می دهند و البته شاید مدرک بالایی دریافت کنند اما برخورد مردم پسند ندارند.این فعالیت های پرورشی است که با برگزاری مسابقات ، مراسم جشن و حتی سوگواری، نمایشگاه های مختلف ، اردو و..... به دانش اموزان مسئولیت می دهد تا اجتماعی شوند و استعداد و توانایی های خود را بشناسند.

شهابیان که سابقه مدیریت کانون فرهنگی تربیتی لقمان ، کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش، سرگروه و نماینده مربیان پرورشی و رابط خبرگزاری پانا را در کارنامه سی و یک ساله خود داردبهترین خاطره خود را کسب مقام اول جشنواره سرود محلی توسط گروه سرود مدرسه راهنمایی مالک اشتر روستای صفی اباد زاوه در سال ۱۳۹۰ به مدیریت اقای قربان جهانشیری که به صورت مشترک با تربت جام بدست امده می داند و تلخترین خاطره را زمین خوردن و ضربه مغزی یکی از دانش اموزان در اردو و به کما رفتن چند ماهه وی عنوان نمود.
پیشکسوت امور تربیتی از " اسکندری" به عنوان اولین مربی تربیتی خود که نقش مهمی در ورودش به حوزه پرورشی نام برد و ضمن بیان اینکه هرکدام از همکاران در چند ویژگی سرآمد هستند بهترین همکاران پرورشی خود را قاسم خالق زاده و محمود روشندل معرفی کرد و سعه صدر و بابرنامه بودن را ویژگی آنان دانست.
شهابیان که برادر معلم و سردارشهید هادی شهابیان بنیانگذارکانون لقمان اولین کانون امورتربیتی در کشور و متصدی امورتربیتی است از شهدا به عنوان مشعل فروزان راه حق یاد نموده و معرفی و شناخت دانش آموزان از انان را کلید استقلال کشور دانست و تاکید کرد: با هر بینش و منطقی شهیدان که از بهترین دارایی خود که جان شیرین است برای حفظ مملکت و اسلام گذشته اند قابل احترم اند.و باید زندگی نامه و وصایای شان الگوی دانش اموزان باشد.
وی وجود گزارش ها و امارهای غیرمستند و ناکارامد را از مشکلات امورتربیتی دانست و گفت: متاسفانه مربیان و معاونین پرورشی باید وقت زیادی را صرف ثبت نام دانش اموزان در سامانه های اینترنتی نمایند که اگر چه کار خوب و پسندیده ای است اما با توجه به سرعت پایین اینترانت و سیستم های قدیمی موجود کاری وقت گیر است مخصوصا اینکه این ثبت راحت نبوده و باید به اصطلاح لقمه دور سر گردانده شود تا موفق شوی.
شهابیان از عدم تفاوت بین افرادی که زحمت کشیده و ایثار می کنند با افرادی که در بعضی موارد ممکن است حتی وظایف خودرا به خوبی انجام ندهند به عنوان مشکل امورتربیتی مطرح نمود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر به اول خدمت برگردید ایا باز هم حاضرید مربی پرورشی باشید گفت: در هر سمت و جایگاهی که باشم معتقدم که فعالیت های تربیتی و پرورشی برای دانش اموزان لازم است و همه معلمان باید دانش اموزان را برای انجام فعالیت های پرورشی تشویق نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار