وزیر علوم خبر داد:

تهیه طرح ساماندهی آموزش عالی

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تهیه طرح ساماندهی آموزش عالی کشور خبر داد و گفت طرح ایجاد شبکه‌های علمی با اتصال مراکز علمی متفرق در استان‌ها محور اصلی طرح ساماندهی است.

کد مطلب: ۸۹۶۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تهیه طرح ساماندهی آموزش عالی

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی امروز در مراسم جشن یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی گفت: بر اساس اطلاعات سازمان ملی یونسکو اولین دانشگاه در دنیا و کشور ایران دانشگاه جندی شاپور است که سال‌های بسیار گذشته تاسیس شده و ما باید از این دستاورد جهانی به خوبی نگهداری کنیم و پس از آن هم ما نظامیه‌ها را داشتیم و مراکزی که دانشمندان ما بدون کسب مهارت‌های علمی در این مراکز نمی‌توانستند که در جهان علم بدرخشند و این است که امروزه ما چهره های تاثیرگذاری را در زمینه علم به دنیا معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آموزش عالی کشور با تحول بزرگی در امر تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد روبرو شد و در این زمینه شاهد دستاوردهای خوبی بودیم به گونه‌ای که اکثریت متخصصان، مدیران و برنامه‌ریزان کشور در حال حاضر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های داخل کشور هستند.

غلامی تصریح کرد: آنچه مهم است ذکر این نکته است که در کشور توانسته‌ایم در دوران مختلف تاریخی، نهادهای دانشگاهی را تاسیس کرده و به سمت جلو قدم برداریم و به توسعه علم و ارائه شخصیت‌های موثر علمی کمک کنیم. امروزه داشتن جایگاه ۱۶ در دنیا یا براساس آمار ۲۰۱۸ و جایگاه ۱۵ دنیا در کنار کشورهای زیادی که همه برای یافتن چنین جایگاهی با ما در حال رقابت هستند جایگاه کمی نیست.

وزیر علوم این تلاش‌ها و نتایج حاصل از آن را ناشی از زحمات اساتید و مدیران دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: امروزه دانشگاه‌های ما به سمت تاثیرگذاری در حوزه‌های کارآفرینی قدم بر می‌دارند و وجود شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و دانشگاه‌های جامعه‌محور همگی نشان از این دیدگاه دارد.

وی افزود: امروزه پیشنهادهای علمی و طرح‌های الگویی بسیار خوبی از سوی دانشگاه‌های ما ارائه می‌شود و کارهای ارزنده‌ای شروع شده که نیازمند حمایت دولت و نمایندگان مجلس است که به این ماموریت‌ها و نیازها توجه ویژه داشته باشند و معتقد هستیم که مشکلات امروزه کشور باید از طریق همین دانشگاه‌ها حل و فصل شود.

غلامی افزود: در اجرای برنامه ششم توسعه کشور و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در حال ارائه طرح ساماندهی آموزش عالی کشور هستیم و باید بدانیم دانشگاه‌های ما با بودن در کنار هم می‌توانند به توانمندی‌های بیشتری دست یابند و طرح ایجاد شبکه‌های علمی با اتصال مراکز علمی متفرق در استان‌ها محور اصلی این طرح ساماندهی است لذا تلاش ما بر این است که شبکه‌های علمی هم ماموریت بین دانشگاه‌ها ایجاد کنیم و توجه به توسعه و تقویت زیر ساخت‌ها علمی و دانشگاهی از ماموریت‌های مورد توجه ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار