فریضه نماز به عنوان نماد و مشخصه اصلی تربیت دینی در کانون توجه آموزش و پرورش است

خرم آباد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نماز را آ نماد و مشخصه اصلی تربیت دینی برشمرد و گفت :در آموزش و پرورش فریضه نماز در کانون توجه متولیان تعلیم و تربیت قرار دارد.

کد مطلب: ۸۹۶۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فریضه نماز به عنوان نماد و مشخصه اصلی تربیت دینی در کانون توجه آموزش و پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در جلسه ستاد اقامه نماز با اعلام این مطلب به تعامل مثبت و سازنده آموزش و پرورش با نهادهای فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و افزود :تلاش می شود تا از ظرفیت حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعت در پیشبرد اهداف تربیتی و دینی و ترغیب دانش آموزان به اقامه نمازهای جماعت به بهترین شکل استفاده شود .

اسدالله عباس زاده اظهار کرد: امروزه بحث های مربوط به هویت، بحران هویت، هویت دینی و آگاهی دینی در کانون توجه قرار دارد و نماز می تواند در تحکیم هویت دینی نسل جوان نقشی مهم و سرنوشت ساز ایفا کند .

وی در ادامه رسالت معاونین و مربیان پرورشی را بسیار مهم و خطیر برشمرد و تاکید کرد : تبیین مفهوم دین به عنوان یک امر قدسی و یک عنصر بنیانی هویت ساز کاری بسیار ظریف و حساس است که باید هوشمندانه و آگاهانه انجام شود .
عباس زاده به اقدامات موثر آموزش و پرورش برای اقامه نماز د رمدارس اشاره کرد و افزود: نماز به عنوان نماد بندگی انسان در مقابل خدا با نیت قربه الی الله آغاز می گردد و خداوند به بزرگی و عظمت یاد می شود. وی ادامه داد :
فریضه نماز ضمن اینکه یک کنش فردی جهت ارتباط با ذات اقدس الهی است دارای سویه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی نیز می باشد و همگرایی این مولفه های متاثر از نماز منجر به ایجاد یک هویت مشترک برای تمام برپا دارندگان این فریضه الهی می شود .
عباس زاده همچنین به تاثیرات اخلاقی نماز اشاره کرد و افزود : دوری از گناه، تقویت نیروی تحمل مصائب و سختی ها، ادب آموزی، کبرزدایی، احترام به حقوق دیگران، دوری از غیبت و تکبر، معاشرت، بری از خشونت و پایبندی به عدالت از پیامدهای مثبت اخلاقی نماز است.
وی ادامه داد : اگر این صفات اخلاقی به صورت فصل مشترک افراد یک جامعه درآید در این صورت آن جامعه دارای هویت دینی می گردد.
عباس زاده در پایان سخنان خود به حصر بالغ بر ۸۰۰ روحانی در مدارس اشاره کرد و گفت :در راستای تقویت فریضه نماز در مدارس برنامه های متنوعی مانند مسابقه درسهایی از قرآن ، صحیح خوانی نماز ،مسابقات احکام و اذان اجرا می شود که با استقبال شایان توجه دانش آموزان همراه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار