جانشین فرماندهی انتظامی خوسف : کشف حدود 1.5 تن مواد مخدر در خوسف

خوسف (پانا) ـ جانشین فرماندهی انتظامی خوسف بااعلام این خبرافزود: در 11 ماهه امسال بیش از یک تن و 494 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان خوسف کشف و ضبط شده است.

کد مطلب: ۸۹۵۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جانشین فرماندهی انتظامی خوسف : کشف حدود 1.5 تن مواد مخدر در خوسف

سرهنگ محمد حسن اکبری جانشین فرماندهی انتظامی خوسف در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوسف گفت: بیش از یک تن و 494 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که در این رابطه 124 نفر دستگیر ، چهار خودرو توقیف و چهار قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شده است.


محمد شفیعی فرماندار خوسف نیز با تاکید بر آموزش و پیشگیری از مواد مخدر خواستار نوشتن پنج طرح برای پنج دهستان شهرستان و بخصوص مناطق آسیب پذیر شد و گفت: با شناختی که بهزیستی و ناحیه سپاه از مناطق مختلف دارند طرح های کاربردی را تا سه ماه آینده آماده کنند تا بتوانیم با عملیاتی کردن آن بخشی از آسیب ها را حل کنیم.


شفیعی از شهرداری و دهیاران خواست تا با نوشتن تابلو های بازدارنده و اطلاع رسانی در مورد مضرات مواد مخدر و نصب در روستاها و نقاط مشکل دار شهر نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند.


وی در مورد اجاره سالن های ورزشی در روستاهای خور و معدن قلعه زری افزود: در صورت نبود متقاضی ، دهیاران می توانند این سالن را اجاره کنند و در زمان مسابقات و برنامه های فرهنگی آن را به صورت تفاهم نامه و قرار داد در اختیار هیئت ها و برگزارکنندگان قرار دهند تا مشکل حقوقی برای آنها پیش نیاید.


رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف از کمبود پزشک در شهرستان و بخصوص روستای آسیب پذیر معدن قلعه زری گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه روستای معدن قلعه زری یکی از بزرگترین ، پر جمعیت ترین و آسیب پذیرترین روستاهای شهرستان است ، پیگیری های زیادی در خصوص تامین پزشک با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و موردی با چند پزشک انجام شده ولی متاسفانه به دلیل دوری راه و کمبود امکانات هنوز هیچ پزشکی خدمت در آنجا را قبول نمی کند.


دکتر احمدی افزود: یک مرکز درمان و ترک اعتیاد در شهرستان فعال است و یک مرکز دیگر نیز در حال راه اندازی می باشد که اعضای شورا نسبت به اطلاع رسانی و معرفی افراد معتاد اقدام کنند.


رئیس ورزش و جوانان خوسف هم از کمبود زیرساخت های ورزشی و عدم نگهداری صحیح از سالن های ورزشی در شهرستان گلایه کرد و گفت: دو روستای خور و معدن قلعه زری بهترین امکانات ورزشی را دارند ولی در آنجا مسابقه و یا برنامه های ای برگزار نمی شود و همچنین دهیاران و شوراها در حفاظت از سالن ها و امکانات ورزشی همکاری نمی کنند در صورتی که هر ساله اعتبار زیادی را هزینه برای این سالن می کنیم.


فاطمه چهکندی نژاد از برگزاری مسابقات ، جشنواره ها ، کارگاههای آموزشی و پیشگیری از اعتیاد خبر داد و در مورد برگزاری کارگاههای آموزشی خواستار هماهنگی همه دستگاههای عضو شورا و جلوگیری از موازی کاری شد.


مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه های خوسف نیز گفت: با توجه به وجود دو سمن و موسسه مردم نهاد در خوسف و کمبود اعتبارات ، خواستار افزایش سمن ها شد و گفت: به منظور ایجاد اشتغال ، طرح توسعه گارگاههای موسسه برای جذب و اشتغال دختران بد سرپرست ، مادران سرپرست خانوار و ایجاد بازار فروش تولیدات آنها در یک ماه گذشته انجام شد و 100 میلیون ریال نیز اعتبار گرفت و برای فروش محصولات آنها نیز رایزنی هایی صورت گرفته است .


خسروی از برگزاری پنج گارگاه آموزشی مبارزه با مخدر برای دانش آموزان و والدین با همکاری آموزش و پرورش ، بهزیستی و فنی حرفه ای خبر داد و افزود: مرکز مشاوره روزهای سه شنبه هر هفته جهت پاسخگویی به مراجعه کنندگان و خانواده های مشکل دار در محل موسسه آبشار عاطفه ها مستقر می باشد.


وحید ملکی رئیس مرکز فنی و حرفه ای خوسف هم از برگزاری هفت دوره کلاس آموزشی در روستاهای هدف و آموزش 122 نفر همراه با آزمون فنی و حرفه ای در سه ماهه گذشته خبر داد و گفت: برای مجتمع زندان نیز کلاس های آموزشی برگزار شده است و برای سه ماه آینده نیز با حضور و درخواست اعضای شورا و نیاز هر منطقه برنامه ریزی خواهد شد.


در ادامه هم تعدادی از مدیران و نمایندگان اداره های بهزیستی ، فنی حرفه ای ، ناحیه سپاه و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیز گزارشی از مهمترین فعالیت های خود را بیان و بر آموزش ، پیشگیری و ترک مواد مخدر تاکید داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار