توصیه ابوترابی فرد به مجلس: برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی قدم بردارید

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران با اشاره به منشور رهبری در حوزه مسائل اقتصادی و نگاه مجلس شورای اسلامی به این اصول بر ضرورت تصویب بودجه‌ای دقیق برای سال ۹۸ و کاهش وابستگی کشور به درآمد‌های نفتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۵۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توصیه ابوترابی فرد به مجلس: برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی قدم بردارید

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد پیش‌ از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، رحلت آیت‌الله مؤمن عضو شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری را محضر امام عصر و مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و ملت ایران تسلیت گفت.

او هم‌چنین شهادت جمعی از پاسداران کشور و آفرینندگان امنیت و اقتدار و مرزداران را به امت اسلام و مردم شریف اصفهان و نیروهای مسلح کشور تبریک و تسلیت گفت.

امام جمعه موقت تهران گفت: «برای ملت ایران و مسئولان نظام نیروهای اقتدار آفرین و پاسداران هرگز قابل قبول نیست سرزمین یک کشور همسایه به پایگاهی برای تربیت نیروهای تروریست تبدیل شود. ما از دولت پاکستان به عنوان یک همسایه مسلمان انتظار داریم به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را برای تداوم اصول برادری هموار کنند. شایسته یک کشور نیست که با همسایگان خود در شمال و جنوب و غرب چنین وضع نابهنجاری را تجربه کند.»

او در بخش دیگری از سخناش به فرازهایی از منشور رهبری در حوزه مسائل اقتصادی و نگاه مجلس شورای اسلامی به این اصول بر تصویب ضرورت بودجه‌ای دقیق برای سال ۹۸ تاکید کرد و خطاب به نمایندگان مجلس افزود: «به لایحه بودجه‌ای که در حال تصویب است نگاه کنید و ببینید در آن چند قدم برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، حمایت از تولید، کاهش شدت انرژی و مدیریت مصرف برداشته شده است.»

ابوترابی‌فرد گفت: «ما مشکلات دولت و مجلس را می‌فهمیم اما با عزم و اراده می‌توانیم قدم به جلو بگذاریم. عملکردهای ضعیف کشور را از درون و بیرون، در حوزه تحریم و عیوب ساختاری و ضعف عملکرد متأثر کرده است.»

او مهم‌ترین عیوب از نظر سکان‌دار انقلاب اسلامی را وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد، نگاه به خارج و بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن دانست و افزود: «نمایندگان مجلس بررسی کنید چند قدم می‌توانید از عیوب بودجه بکاهید یا چند قدم برای انضباط مالی بردارید. برآورد مرکز پژوهش‌ها این است، با این ساختاری که در لایحه بودجه سال ۹۸ دیده می‌شود، ممکن است حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در این لایحه پنهان باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار