آغاز رقابت 196 هزار داوطلب کنکور دکتری 98 از صبح امروز

نتیجه اولیه اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می‌شود

تهران (پانا) - آزمون دکتری سال ۹۸ با رقابت 196 هزار و 437 داوطلب از صبح امروز جمعه سوم اسفند ماه جاری در ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۹۵۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت 196 هزار داوطلب کنکور دکتری 98 از صبح امروز

تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر از صبح امروز در در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها به رقابت می‌پردازند.

از تعداد 196 هزار و 437 نفر تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند و به عبارت دیگر ۴۲.۹۶ درصد زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد هستند.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۳ نفر در گروه زبان ثبت نام کرده‌اند.

پس از برگزاری آزمون کارنامه حاوی نمرات خام، تراز، نمره کل و سایر اطلاعات دیگر در هفته آخر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه، داوطلب به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش که در دانشگاه صورت می‌گیرد مانند سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حاضر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار