سفیر ایران در ترکمنستان:

مسیر گردشگری سلامت کشور ترکمنستان از ایران به هندوستان تغییر یافت

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: مسیر گردشگری سلامت کشور ترکمنستان از ایران به هندوستان تغییر یافته است.

کد مطلب: ۸۹۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مسیر گردشگری سلامت کشور ترکمنستان از ایران به هندوستان تغییر یافت

احمدی در نشست کارگروه های اقتصادی و زیربنایی خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت در ایران وجود دارد، افزود: ظرفیت های خوبی همچون بهترین بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی در کشور ترکمنستان نیز وجود دارد اما در این کشور پزشک متخصص خوب وجود ندارد در نتیجه گردشگران توریست درمانی برای امر درمان به شهر مشهد سفر می کردند.

وی ادامه داد: اما به علت برخی از بی توجهی ها، تعدای از این بیماران هم اکنون برای طی دوره درمان خود به کشور هندوستان سفر می کنند.

وی اظهار کرد: رفتار و برخورد کشور ترکمنستان با ایران نسبت به سایر کشورها خیلی بهتر است بطوریکه با پیگیری های انجام شده، تمامی زندانیان ایرانی اسیر در زندان های ترکمنستان آزاد شدند و تعداد زندانیان به صفر رسید و اگر ما هوشمندانه حرکت کنیم، فعالیت های میان دو کشور راحت تر انجام می شود.

احمدی در ادامه بیان کرد: راه اندازی بازارچه مرزی در خراسان شمالی مطالبه به حق مردم این استان است و مسئولان استانی این مطالبه را آنقدر اعلام کنند و از اعلام آن خسته نشوند تا بالاخره به نتیجه برسند.

وی تصریح کرد: آبادترین و زیباترین منطقه ترکمنستان در اطراف منطقه مرزی خراسان شمالی در ترکمنستان است و درست است که هنوز زیرساخت ها برای راه اندازی بازارچه مرزی در این منطقه مهیا نشده است اما باید ایجاد شود.

وی تاکید کرد: باید این هنر را داشته باشیم که در این زمینه اعتماد آن ها را جلب کنیم.

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: یکی از نداشته های خراسان شمالی ارتباط گیری بوده است.

وی افزود: برای اینکه بتوان فعالیت های تجاری و مراودات را با کشور ترکمنستان را افزایش داد، کارگروه های لازم را تشکیل می دهیم.

وی ادامه داد: خراسان شمالی در حوزه گردشگری سلامت می تواند حضور پیدا کند و می تواند در این زمینه در خصوص تک تک توانمندی ها نرخ ارائه داد.

شجاعی تاکید کرد: بر چیزی که در این استان برای انجام در کشور ترکمنستان قول می دهیم، متعهد خواهیم ماند و اجازه نخواهیم داد که هیچ کسی بساط ما را بر هم بزند.

وی توضیح داد: مشخص می کنیم در هر بخشی چه اقدامی را در کشور مذکور انجام می دهیم و بر اساس تدبیر و دانایی گام برخواهیم داشت.

وی در ارتباط با بازارچه مرزی پرسه سو نیز بیان کرد: شرایط ما با طرف ترکمنستانی بسیار متفاوت است، اما برای اینکه این طرح اجرایی شود باید چانه زنی های زیادی انجام شود و ما باید تلاش زیادی انجام دهیم تا ترکمنستان را قانع برای انجام این کار کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: خراسان شمالی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد و شاید منطقه پرسه سو، مکان مورد نظر برای ایجاد بازارچه مرزی نباشد که در صورت توافق برای ایجاد این بازارچه، می توان مکان آن را تغییر و به نقطه ای برد تا با کمترین هزینه آن را راه اندازی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار