سرگروه پایۀ اول ابتدایی گروه  های آموزشی مدیریت آموزش پرورش پاکدشت:

هر دانش آموزی که مشکلات ژنتیکی دارد، دارای اختلال یادگیری نیست

پاکدشت (پانا) - نشست آموزشی اختلالات یادگیری در حوزۀ درس املا برای آموزگاران پایۀ اول ابتدایی شهرستان پاکدشت در سالن اجتماعات آیت الله هاشمی رفسنجانی این اداره، برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش آموزی که مشکلات ژنتیکی دارد، دارای اختلال یادگیری نیست

لیلا رمضانی، سرگروه پایۀ اول ابتدایی گروه های آموزشی آموزش پرورش شهرستان پاکدشت در این نشست، با تأکید بر این امر که دانش‌آموزی که یادگیری او نسبت به دیگر دانش‌آموزان کمتر باشد، دارای اختلال یادگیری است، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش این است که تنها از دانش‌آموزان در مدارس، تنها یک پروندۀ آموزشی موجود است.

او در ادامه با اشاره به این که هر دانش‌آموز، می‌بایست با خودش مقایسه شود و هر معلم نیز باید پروندۀ روانشانسی دانش‌آموزان را تهیه کند، افزود: در پروندۀ هر دانش‌آموز می‌بایست سؤالاتی در حوزۀ اختلالات یادگیری طرح شود، در خصوص آن دانش‌اموز، اطلاعات مربوطه جمع آوری شود.

رمضانی در بخشی دیگر از سخنان خود، با تأکید بر این موضوع که هرکسی که مشکلات ژنتیکی دارد، حتماً نباید اختلالات یادگیری داشته باشد، ادامه داد: هیچ چیز در علم روانشناسی 100 درصد نیست.

این مشاور آموزشی استرس و یادگیری را دارای ارتباطی مستقیم و معکوس دانسته و با تأکید بر این امر که هر زمان که میزان استرس کمتر باشد، میزان یادگیری بالاتر می رود، اظهار داشت: سنجش دانش آموزان می بایست قبل از ورود آنان به مقطع پیش دبستانی صورت پذیرفته باشد.

او عدم سنجش دانش آموزان پیش از ورود به پیش دبستانی را یکی از مهم ترین مشکلات سیستم آموزشی برشمرده و تصریح کرد: اولیای دانش آموزان می بایست مشکلات فرزندان خود را به مشاوران بگویند و مشاوران را امین خود بدانند.

رمضانی در پایان با تأکید بر این که پروندۀ روانشانسی در مدارس به تربیت بهتر آنان توسط کادر آموزشی، کمک خواهد کرد، عصر جدید را، عصر تک فرزندی دانسته و یادآورد شد: مادران امروزی، اطلاعات کافی در مورد فرزندان خود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار