رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس: تربیت اجتماعی لازمه شکل گیری جوامع است و نمی‌توان از آن چشم پوشید

شیراز (پانا) – محسن کلاری با اشاره به اینکه فارغ از حکومت‌ها و سیاست‌های حاکم بر جوامع، ملت‌ها و مردم نیازهایی دارند که در هرشرایطی باید تامین شود، آموزش و تربیت را از جمله این نیازها برشمرد و افزود: در جوامع تربیت مهمتر از آموزش جریان دارد و فرقی نمی‌کند که چه کسی و یا چه حزبی بر سر کار باشد و به طور کل جوامع و حیات انسانها نیازمند تربیت اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۹۵۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس: تربیت اجتماعی لازمه شکل گیری جوامع است و نمی‌توان از آن چشم پوشید

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس صبح امروز در جمع دانش‌آموزان پسر عضو و مربیان مرد عضو مجامع گفت: سازمان دانش‌آموزی افتخار متولی گری یک جریانی از زندگی را دارد و این سازمان متولی تربیتی به نام تربیت اجتماعی است که انسانها بدون آن نمیتوانند در کنار هم زندگی کنند و نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها اینطور است و لزوم این نوع تربیت در تمام دنیا احساس می‌شود و نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.

کلاری افزود: انسان‌ها نمی توانند بدون تربیت اجتماعی که شامل هویت ملی، دیانت و معنویت و نظم و قانون مداری و بسیاری موارد دیگر است زندگی کنند و ما مفتخریم که متولی آموزش این تربیت در جامعه هستیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: در سال 93 جمعیت سازمان دانش‌آموزی 53 هزار نفر بود و امروز این جمعیت بیش از دو برابر و نزدیک به 120 هزار نفر دانش‌آموز است و این نشان‌دهنده شناخته شدن این سازمان در اجتماع و عضویت دانش‌آموزان در آن است.

او ضمن تشکر از مربیان و دانش‌آموزان دوره‌های قبل گفت: امروز سازمان دانش‌آموزی در کوچکترین نقاط و دورترین نقاط حضور دارد و اعضای تشکیلات با عشق کار می‌کنند و به نقش و تاثیر مهارت‌های سازمان و فعالیت‌های آن باور دارند.

او ادامه داد: دانش‌آموزان باید مهارت‌های مختلف از جمله " نه گفتن" و "تاب آوری" و "زبان نقاد سازنده" را در این فضا یاد بگیرند و مطالبه گری را بیاموزند و سازمان دانش‌آموزی با برنامه‌های مختلفی که دارد این موارد را به دانش‌‌آموزان می‌آموزد.

کلاری تصریح کرد: یک دانش‌آموز پیشتاز، زرنگ، با اخلاق، باهوش، پرتوان و باقابلیت است، او راستگو، درستکار و مشارکت‌جو، مشارکت‌پذیر، مومن و همراه است و همدلی و همفکری در فعالیت‌ها الگوی اوست.

او تشکیلات پیشتازان را ستون فقرات سازمان دانش‌آموزی برشمرد و افزود: باید اعتقاد ما به نظم و کارهای تشکیلاتی در عمل نیز دیده شود.

او از نامزدهای هشتمین دوره انتخابات اعضا و ششمین دوره انتخابات مربیان مجامع سازمان خواست تا در انتخابات با دیدی باز و نگاهی عمیق به مسائل وارد شوند و منتخبین نیز خود را زبان و نماینده 120 هزار دانش‌آموز پیشتاز بدانند و با شناخت و آگاهی از استانداردها به ارائه ایده بپردازند.

انتخابات مجامع تشکیلات سازمان دانش‌آموزی فارس شامل مجمع مربیان مرد و اعضا پسر و مجمع مربیان زن و مجمع اعضا دختر در روزهای یکم و دوم اسفندماه در شیراز برگزار و بیش از 120 نفر از اعضای هیئت رئیسه مناطق، داوطلب حضور در مجامع استانی شده اند که پس از برگزاری این انتخابات در مجموع 20 نفر به عضویت هیئت رئیسه استانی در می‌آیند و روسای هرکدام از این هیئت رئیسه به انتخاب کشوری مجامع که در 7 و 8 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار