مدیر پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تشریح کرد

اعلام جزئیات فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

این پروژه امسال علاوه بر مدارس مناطق مرکزی استان‌ها در تمام مدارس شهرستان‌ها اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیر پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس درباره این فرآیند توضیخاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۸۹۵۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

عظیم محبی در گفت‌وگو با پانا درباره فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: «پروژه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سال جاری علاوه بر مدارس مناطق مرکزی استان‌ها در تمام مدارس شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.»

او ادامه داد: «این اقدام در یک بخشنامه در ۲۸ بهمن سال ۹۷ با امضای وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد. پروژه انتخاب و انتصاب مدیران یکی از پروژه‌هایی است که در سال جاری مدیریت می‌شود این موضوع در کنار پروژه‌های ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه، سنجش و توسعه شایستگی‌های مدیریتی مدارس، آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس، برنامه ویژه مدرسه و بازمهندسی ساختار تصمیم گیری در مدارس است.»

محبی گفت: «براساس این این بخشنامه فرآیند اجرای این شش پروژه به استان‌ها ابلاغ شد و از میان این شش پروژه، پروژه انتخاب و انتصاب مدارس علاوه بر مناطق مرکزی استان‌ها در تمام مدارس شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.»

محبی گفت: «دستورالعمل اصلی فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شده است؛ بنابراین فقط موارد اصلاحی آن بخشنامه در سال جاری به استان‌ها ابلاغ شده است. علاوه بر مدارس مناطق شهرستان‌ها در تمام مدارس خاص، شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و هیات امنایی مانند مدارس عادی انتخاب مدیران مدارس بر اساس فرایند دستورالعمل اجرا خواهند شد.»

مدیر پروژه فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: «افرادی که تمایل دارند در سال آینده یعنی اول مهر مدیر مدرسه شوند لازم است در سامانه انتخاب و انتصاب ثبت‌نام کنند و این بخشنامه تا چند روز آینده از طریق مناطق به مدارس ابلاغ می‌شود. ضوابط ثبت‌نام همان ضوابط سال گذشته خواهد بود که معلمان باید شرایط اولیه را براساس موضوعات شورای عالی داشته باشند. علاوه بر آن برای ثبت نام رشته، سابقه کار آنان، سابقه مدیریت و نمره ارزشیابی موثر است. در این مرحله افراد می توانند تا ۲۰۰ امتیاز را کسب کنند.»

او افزود: «بعد از این مرحله و ارزیابی مدارک از سوی کمیته، افرادی که شرایط احزار مدیریت را دارا هستند آماده برای ورود به مرحله آزمون می شوند. مانند سال گذشته آزمون به صورت الکترونیکی و حضوری انجام می‌شود. امسال منابع اصلی همان اسناد تحولی و تغییرات منابع مدیریت اعلام می‌شود.»

محبی گفت: «آزمون اواخر خرداد اوایل تیر طبق دستورالعمل برگزار می‌شود و افراد باید ۶۰درصد نمره را کسب کنند که این نمره در سال گذشته ۴۰درصد بود.»

او افزود: «در مرحله مصاحبه امسال درنظر داریم چارچوب موضوع را بازنگری کنیم و امتیاز مصاحبه ۴۰۰ امتیاز است.»

مدیر پروژه فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: «پیش‌بینی سال گذشته برای استان‌ها در مناطق مرکزی تغییر ۳ هزار مدیر بود اما در بررسی های بعدی این عدد به هزار و ۷۰۰ مدیر رسید.»

محبی درباره نظارت بر این فرآیند گفت: «برخی استان‌ها این فرایند را درست اجرا نکردند که پس از بررسی، به آن‌ها تذکر داده شده است؛ زیرا بحث نظارت بر این موضوع برای ما مهم است. از اولویت های اصلی ماست که در سال جدید برای اجرای این فرایند هیچ استانی انتخاب مدیران را خارج از ضابطه نباید انجام دهد و این مساله به عنوان تخلف پیگیری خواهد شد.»

مریم احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار