اختصاص 60 میلیارد تومان برای راه آهن رشت - قزوین

رشت (پانا) -مدیرکل راه آهن شمال 2 از اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت طلب پیمانکاران، تکمیل و تجهیز راه آهن رشت - قزوین خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۵۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 60 میلیارد تومان برای راه آهن رشت - قزوین

علی خدایی با اشاره به مراحل پایانی راه آهن رشت - قزوین افزود: به تازگی اعتبار یاد شده برای پرداخت طلب پیمانکاران، تکمیل و تجهیز پروژه راه آهن رشت - قزوین از جمله تکمیل برخی خطوط ایستگاه ها و تجهیزات داخلی سالن ها اختصاص یافته است.
وی با تاکید بر اینکه احداث خط ریلی راه آهن رشت- قزوین به اتمام رسیده ، تصریح کرد: در حال حاضر اقداماتی برای ایستگاه ها همچون احداث ایستگاه منجیل و شیرین سو و تکمیل و تجهیز ایستگاه های دیگر این خط ریلی در حال انجام است.
خدایی بیان کرد: نیروهای این پروژه به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند و اهتمام داریم این پروژه در نیمه اول اسفندماه به بهره برداری برسد.
وی طول مسیر ریلی قزوین - رشت را 185 کیلومتر عنوان و اضافه کرد: بیش از 22 کیلومتر از این مسیر تونل و در افزون بر هشت کیلومتر از محور، پل احداث شده که این امر نشاندهنده کوهستانی بودن این مسیر ریلی است.
خدایی طراحی انجام شده برای سرعت قطار مسافری در خط ریلی رشت - قزوین را 160 کیلومتر بر ساعت و سرعت قطارهای باربری را 120 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد که در صورت اتصال خط مذکور به بنادر انزلی و آستارا و تکمیل کریدور شمال - جنوب بیش از 10 میلیون تن بار از مسیر فوق ترانزیت می شود.
خط ریلی قزوین - رشت در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت از محور آذربایجان منشعب شده؛ این مسیر ریلی، از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول 30 کیلومتر یک خطه ، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر دو خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار