۵ اسفند اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای بررسی مزد ۹۸

تهران (پانا) - ۵ اسفند اولین جلسه رسمی شورای عالی کار با در نظر گرفتن رقم ۳میلیون و ۷۵۹هزار و ۲۰۰ تومان به عنوان سبدمعیشت خانوار کارگری برای ورودی مذاکرات مزدی کارگران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۵۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۵ اسفند اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای بررسی مزد ۹۸

اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای بررسی بسته مزدی 98 کارگران در روز یکشنبه 5 اسفند 97 با حضور شرکای اجتماعی برگزار خواهد شد.

تا کنون از پرونده دستمزد 98 کارگران تنها افزایش حق مسکن کارگران در شورای عالی کار مصوب شده است اما با توجه به اینکه تا کنون از سوی وزارت کار برای تصویب به هیأت دولت ارسال نشده است قابلیت اجرایی ندارد.

در جلسه کمیته دستمزد (چهارشنبه 24 بهمن 97) نیز پس از بحث و تبادل نظر میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، رقم 3میلیون و 759هزار و 200 تومان به‌عنوان سبد معیشت خانوار کارگری با میانگین 3.3 نفر محاسبه شد و به‌تأیید 3جانبه رسید. این عدد رقم میزان دستمزد کارگران نیست، بلکه به‌عنوان ورودی مذاکرات مزدی و موضوع بند 2 ماده 42 قانون کار می‌باشد.

با این حساب هزینه خانوار کارگری نسبت به سال گذشته بالغ بر یک‌میلیون و 80هزار تومان در ماه افزایش یافته است. رقم 3میلیون و 759هزار و 200 تومان به عنوان سبدمعیشت خانوار کارگری ورودی مذاکرات مزدی کارگران خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار