رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان:

پیشرفت تولید و فرهنگ جامعه در گرو رسیدن به توانایی مهارت آموزی، کار آفرینی و در آمدزایی است

همدان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان تبیین و ترویج مهارت های جمعی و گروهی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار آموزش دروس رسمی را از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی برشمرد و برگزاری جشنواره بومی و محلی با نگاه به توانمندی های مهارتی دانش آموزان را از مصادیق این اهداف اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۹۵۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت تولید و فرهنگ جامعه در گرو رسیدن به توانایی مهارت آموزی، کار آفرینی و در آمدزایی است

رضا میرزایی گفت: در جشنواره بومی محلی و مانور تشکیلاتی که صبح روز گذشته با شرکت شهرستان ها و مناطق استان همدان و با حضور رؤسای آموزش و پرورش، معاونین پرورشی و کارشناسان سازمان دانش آموزی مناطق در محل سازمان دانش آموزی برگزار شد هر منطقه با ٧ دانش آموز در این جشنواره حاضرشده بود که بعضی از مناطق تا سقف ١٠ دانش آموز را نیز به همراه داشتند که نشان دهنده استقبال گسترده از این برنامه بود.
او تصریح کرد: همانطور که در این جشنواره مشاهده شد هر منطقه از استان دارای توانمندی های بومی و محلی اعم از لباس، غذا، سبک زندگی و شرایط منحصر به فرد است که با حضور در این جشنواره فرصت ارائه و تبادل این توانمندی ها توسط دانش آموزان و کسب تجربه از یکدیگر فراهم شده است.
میرزایی خاطرنشان کرد: زمانی که دانش آموزان به این صورت گرد هم جمع می شوند، رسیدن به هدف آموزش گروهی میسر شده و این هدف جهت آماده سازی دانش آموزان برای زندگی آینده پیش بینی شده است.
او اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره توسط سازمان دانش آموزی برای آماده سازی و تربیت نسلی پربار، پر تحرک، با نشاط و توانمند برای ساختن آینده ایران عزیز است.
رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان با بیان این نکته که تدریس دروس در مدارس برای دانش آموزان مفید است اظهار کرد: پیشرفت تولید و فرهنگ این مملکت در گرو رسیدن به توانایی مهارت آموزی، کار آفرینی و در آمدزایی است و آموزش و پرورش باید به دنبال تربیت یک شهروند خوب باشد تا این شهروند خوب بتواند در تمامی زمینه ها به پیشرفت جامعه و کشور کمک کند.
او از دیگر تأثیرات برگزاری این جشنواره را به وجود آمدن موقعیتی برای گرد هم آمدن دانش آموزان، دیده شدن و دیدار مستقیم با مدیرکل آموزش و پروش، رئیس سازمان دانش آموزی و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و ارائه توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان اعلام کرد و گفت: دانش آموزان با حضور در این جشنواره ها می توانند سفیر مناطق خود جهت تبادل تجربیات و رسوم بین منطقه ای باشند و سازمان دانش آموزی به دنبال فراگیر شدن و گسترش برگزاری اینگونه مراسم ها برای شرکت تعداد بیشتری از دانش آموزان است.
میرزایی ضمن بیان این که در این جشنواره به هر منطقه و شهرستان یک غرفه جهت ارائه محصولات اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: محصولات ارائه شده در غرفه های این نمایشگاه شامل غذاها، ترشی ها، نان ها و شیرینی های سنتی، صنایع دستی مانند سفال لالجین، تابلوهای نقاشی و آثار دست ساز، محصولات پرورش زنبور عسل، شیره و عرقیجات است که دانش آموزان را به سمت کارآفرینی و درآمدزایی هدایت می کند.
میرزایی برگزاری این جشنواره را حرکتی بی نظیر در ٤ سال اخیر از سوی سازمان دانش آموزی استان همدان اعلام کرد و گفت: این امر نشان دهنده علاقه و تعهد ما به ساختار مهارت آموزی است.
او در پایان از تحرک، پویایی و پوشش اخبار جشنواره توسط خبرنگاران خبرگزاری پانا تقدیر و تشکر کرد.
فرحناز یادگاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار