توزیع کارت کنکور دکتری 98 از امروز آغاز شد

آزمون روز جمعه برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ از امروز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه خبر داد و گفت این آزمون روز جمعه 3 اسفندماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۵۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
توزیع کارت کنکور دکتری 98 از امروز آغاز شد

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا، اظهار کرد: در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد و ما بقی زن هستند. از مجموع ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه آزمایشی زبان شرکت کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آمار داوطلبان ثبت نام کننده در دوره‌ دکتری سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۳۸ هزار و ۲۶۷ نفر کمتر شده است، گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۸ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی در روز جمعه ۳ اسفند ماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

به گفته توکلی، پس از برگزاری آزمون کارنامه حاوی نمرات خام، تراز، نمره کل و سایر اطلاعات دیگر در هفته آخر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه، داوطلب به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش که در دانشگاه صورت می‌گیرد مانند سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حاضر خواهد شد.

توکلی تأکید کرد: در نهایت پس از اعلام نتیجه مراحل گزینش از سوی دانشگاه‌ها به سازمان سنجش، نمره کل نهایی هر داوطلب محاسبه و فهرست پذیرفته شدگان نهایی داوطلب استخراج و اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار