رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

خرید و فروش گونه های حیات وحش ممنوع است

ارومیه (پانا)- رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: خرید و فروش گونه های حیات وحش ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

کد مطلب: ۸۹۴۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
خرید و فروش گونه های حیات وحش ممنوع است

امید یوسفی در خصوص آگهی خرید و فروش فلامینگو در فضای مجازی با اشاره به ممنوعیت هر گونه خرید و فروش گونه های حیات وحش گفت: خرید و فروش فلامینگو یا مرغ آتشی در فضای مجازی ممنوع است و هرگونه خرید و فروش در این حوزه باید با کسب مجوز از سازمان محیط زیست باشد.

یوسفی با بیان اینکه از سال 74 به تدریج شرایط دریاچه ارومیه بحرانی و تعداد فلامینگوها در استان از 250 جفت به صفر رسید تصریح کرد: با افزایش تراز آب دریاچه تعداد این گونه پرنده در استان با بهبود شرایط زیستی افزایش یافت.

یوسفی با اشره به وضعیت فلامینگوها در استان اضافه کرد: 45 هزار جفت فلامینگو در استان وجود دارد که 35 هزار جفت این پرنده به حوضه دریاچه ارومیه مربوط است و 10 هزار جفت این پرنده در خارج از حوضه آبریز استان است.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط زیستی، اقلیمی و دمایی برای فلامینگو در استان مهیا است گفت: لجن زار های اطراف دریاچه ارومیه و جزایر 9 گانه محیط خوبی برای آشیانه سازی این پرنده است.

وی با بیان اینکه از اسفند ماه فلامینگو شروع به مهاجرت به استان می کنند افزود: جفت گیری این پرنده از اواخر اسفند ماه شروع و در خرداد ماه هم جوجه های این پرنده بدنیا می آیند که تا پایان آذر ماه از استان به لیبی، مصر، جنوب اروپا و شمال اروپا مهاجرت می کنند.

خلیلی رئیس یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: خرید و فروش هرگونه حیات وحش ممنوع است در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه آگهی مبنی بر خرید و فروش گونه های حیات وحش شهروندان با شماره 1540 تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار