نبرد بی‌پول‌ها؛ شفر در جستجوی راه حلی برای آرامش

تهران (پانا) – استقلال و پارس جنوبی جم امروز در حالی به مصاف هم خواهند رفت که وضع روزهای اخیر استقلال نشان می‌دهد هر نتیجه‌ای غیر از برد کار را در آینده برای وینفرد شفر سخت‌تر می‌کند.

کد مطلب: ۸۹۴۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نبرد بی‌پول‌ها؛ شفر در جستجوی راه حلی برای آرامش

هفته نوزدهم لیگ برتر ایران امروز در حالی به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال تهران و پارس جنوبی جم آغاز خواهد شد که وضع روزهای اخیر استقلال به ویژه بعد از بازی با تراکتورسازی نشان می‌دهد که سه امتیاز این دیدار برای شاگردان وینفرد شفر از نان شب هم واجب‌تر است.

تاریخ دیدارهای دو تیم

دیدارهای استقلال و پارس جنوبی جم از فصل گذشته آغاز شد، جایی که پارس جنوبی توانست برای اولین بار لیگ برتری شود و حضور در بین تیم‌های سطح اول فوتبال ایران را تجربه کند.

هر دو دیدار رفت تاریخ استقلال و پارس جنوبی جم که به میزبانی تیم استان بوشهر بوده، با پیروزی شاگردان مهدی تارتار تمام شده و حالا امروز استقلال باید برای در ورزشگاه آزادی برای دومین بار از پارس جنوبی میزبانی کند و امیدوار باشد که بتواندشکست یک بر صفر بازی رفت را جبران کرده و پارس جنوبی را در تهران شکست دهد. دیدار برگشت فصل گذشته استقلال و پارس جنوبی در تهران با برد قاطع 4 بر صفر شاگردان وینفرد شفر تمام شده بود.

نکته جالب توجه دیگر این است که در بین 6 بازیکنی که توانسته‌اند برای استقلال و پارس جنوبی جم در دیدارهای روبرو گلزنی کنند، هیچ یک در این فصل در لیست دو تیم جایی ندارند. علی قربانی با دو گل بهترین گلزن دیدارهای روبروی دو تیم است که این روزها در سپاهان اصفهان حضور دارد. سرور جباروف، بهنام برزای، علی دشتی و فرشاد سالاروند دیگر گلزنان دیدارهای روبروی دو تیم هستند. البته باید یک استثنا در این اسامی قائل شد، آرمین سهرابیان هم سابقه گلزنی در این مسابقه را دارد، اما گل این بازیکن وارد دروازه خودی شد و با شوتی استثنایی در دیدار رفت همین فصل دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد.

در جستجوی آرامش

هر چند استقلال از بحران نتیجه‌گیری فعلا دور است اما حواشی این تیم به حدی زیاد شده که نتیجه نگرفتن در دیدار مقابل پارس جنوبی می‌تواند گره کار را برای وینفرد شفر کورتر کند. نداشتن زمین تمرین، مشکلات عجیب در جذب بازیکن خارجی، آشکار شدن اختلاف وینفرد شفر و علی خطیر معاون باشگاه استقلال و در صدر تمام این‌ها بی پولی؛ برخی از مشکلاتی است که استقلال این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند و صدای گلایه بازیکنان را بلند کرده است.

از طرف دیگر شکست در تبریز هم کار دست استقلالی‌ها داد و آنها را بیش از قبل از صدر جدول دور کرد، استقلال که 10 امتیاز از سپاهان و 9 امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده در رده پنجم جدول حضور دارد و با توجه به آمادگی بالایی که پرسپولیس، سپاهان، پدیده و تراکتورسازی دارند شاید رسیدنش به صدر جدول رویایی دست نیافتنی در این فصل تلقی شود و سقف رویاهای هواداران میلیونی این تیم را به کسب سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برساند.

مجموع این وضعیت باعث شده تا استقلال نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این بازی داشته باشد و هر نتیجه‌ای غیر از برد آنها را دورتر از صدر جدول کند.

بی‌پول‌های خوشحال

با اینکه اوضاع مالی پارس جنوبی جم هم مانند استقلال چندان تعریفی ندارد و این تیم هم بحران مالی و بی‌پولی را به شدت احساس می‌کند اما روند تیم مهدی تارتار در ماه اخیر کمی امیدوارکننده شده است.

آنها که هیچگاه در تهران نتوانسته‌اند مقابل پرسپولیس و استقلال به پیروزی برسند، در حالی راهی پایتخت شده‌اند که سال 2019 و شروع نیم فصل دوم را بدون باخت پشت سر گذاشته‌اند. پس از دو تساوی متوالی که مقابل فولاد و نفت مسجد سلیمان ثبت شد، هفته گذشته پارس جنوبی جم توانست نساجی را 3 بر یک شکست دهد تا با روحیه‌ای خوب وارد تهران شوند.

هر چند عبور از سد استقلال در تهران کار دشواری است اما مهدی تارتار امیدوار است تا بتواند حداقل رده هفتم را با کسب یک امتیاز حفظ کند. تساوی نتیجه دلچسبی برای پارس جنوبی است اما برد رویایی در این بازی می‌تواند آنها را فعلا به رده ششم برساند و البته به استقلال نزدیک‌تر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار