محمد بیرانوند: آموزش و پرورش باید از ابزارهایی برای حذف کنکور استفاده کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که آموزش و پرورش باید از ابزارهایی برای حذف کنکور استفاده کند.

کد مطلب: ۸۹۴۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
محمد بیرانوند: آموزش و پرورش باید از ابزارهایی برای حذف کنکور استفاده کند

محمد بیرانوند، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش در پاسخ به پرسش رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مبنی بر چرایی عدم اجرای قانون حذف کنکور گفت: «گویا جای ما با هم عوض شده و ما باید این پرسش را مطرح کنیم. مجلس وقتی می‌بیند سازوکارها فراهم نیست باید چه کند. آموزش و پرورش باید از ابزارهایی برای حذف کنکور استفاده کند.»

او افزود: «ما هم آرزو داریم این اتفاق بیافتد، اما زیرساخت‌ها فراهم نشده است. چه ابزاری داریم که تشخیص دهیم دانش‌آموزان مستعد هستند به رشته‌های مختلف بروند. بخصوص اینکه بیش از 500 هزار نفر داوطلب رشته تجربی‌اند.»

او افرود: «ما هم با منتقدان کنکور همسو هستیم و معتقد به حذف کنکور هستیم اما امروز هیچ زیرساخت و ابزاری نداریم که جایگزین کنکور کنیم. ما آماده تبیین مسئله در برنامه تلویزیونی پرسشگر هستیم.»

بیرانوند در واکنش به اظهارات دکتر حداد عادل مبنی‌بر اینکه معلمان حق‌التدریس نمی‌توانند استخدام شوند گفت: «بنده نشنیدم، اما باید بگویم مصوبه مجلس نهم این بود که تعدادی نیروهای پیش‌دبستانی برابر نیاز آموزش و پرورش به عنوان معلم حق‌التدریس مشغول بکار شوند که بیش از 33 هزار نفر هستند.»

او ادامه داد: «بنده این طرح را نوشتم؛ این معلمان به فردای شغلی خود اطمینان ندارند و به همین علت آموزش قوی نمی‌بینند و انگیزه ندارند و ما خواستیم که استخدام شوند که با قدرت سرکلاس بیایند و تربیت‌شدگانی باشند که بدرستی از عهده تعلیم و تربیت بر بیایند. این‌ها که اطمینان خاطر ندارند چطور می‌خواهند آموزش دهند؟ قصد ما این است که این‌ها از مجرای درست خود استخدام شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار