رئیس سازمان جوانان هلال احمر در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

آموزش‌های مهارتی و امدادی به ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب طرح دادرس

تهران (پانا) - رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تشریح جزئیات هفتمین مرحله از طرح دادرس از رقابت ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب طرح دادرس خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های مهارتی و امدادی به ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب طرح دادرس

شهاب الدین صابونچی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مرحله جدید طرح دادرس ویژه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال هفتمین سال فعالیت این طرح است و طرح دادرس جای خود را در بین دانش‌آموزان باز کرده است و هم‌اکنون دوره آموزشی هفتمین مرحله به پایان رسیده است.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: دوره آموزشی در حدود ۱۰ هزار مدرسه کشور که از پیش طراحی شده بود انجام شده است و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه هشتم آموزش‌های دادرس را فرا گرفته‌اند و اکنون تیم‌های دادرس مدارس در حال شکل‌گیری است.
وی ادامه داد: پس از تشکیل تیم‌های دادرس، تیم‌ها وارد مرحله رقابت‌های شهرستانی می‌شوند و این رقابت‌ها بزرگترین رخداد یا مسابقه مهارتی است که برای دانش‌آموزان در حوزه سراسر کشور انجام می‌شود چون مسابقات علمی، فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود اما مسابقات مهارتی در قالب طرح دادرس برگزار می‌شود.
صابونچی بیان کرد: پس از عید نیز تیم‌های دانش‌آموزی وارد مرحله استانی می‌شوند سپس مرحله کشوری در تابستان و تحت عنوان المپیاد آماده برگزار خواهد شد.
وی درباره گسترش کمی و کیفی طرح دادرس اظهار کرد: هم‌اکنون در تلاش هستیم که طرح دادرس را از لحظ کمی و کیفی گسترش دهیم که یک بخش از آن مربوط به افزایش تعداد مدارس است که امسال تعداد مدارس نسبت به دو سال گذشته هزار مدرسه بیشتر شده است.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: همچنین برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، موارد جدیدی را در طرح دادرس اضافه کنیم و طرح دادرس پیشرفته را طراحی کنیم. جلسات هم‌اندیشی آن شروع شده و هم‌اکنون مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا در سر فصل‌های سال آینده بگنجانیم.
وی با اشاره به اتمام مدت زمان تفاهم‌نامه سازمان جوانان هلال احمر با وزارت آموزش و پرورش افزود: تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشتیم طی مدت چهار سال (۹۳ تا ۹۷) بود که قرار است تفاهم‌نامه‌ای به زودی بین جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش امضا شود. قرار است در این تفاهم‌نامه، مفاهیم و موضوعات طرح دادس به صورت جدی دیده شود و ساعات بیشتری برای آموزش مهارتی در مدارس دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار