مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار: امید است با همراهی مسئولین در رفع کمبود فضای آموزشی گام های سازنده ای برداریم

شهریار (پانا) - آئین افتتاح آموزشگاه امام سجاد (ع) شهر باغستان با حضورنماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهریار ، معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل ، کارشناس مسئول امور اتباع خارجه مرکز امور بین الملل وزارت آموزش وپرورش و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۴۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار: امید است با همراهی مسئولین در رفع کمبود فضای آموزشی گام های سازنده ای برداریم

مدیر آموزش وپرورش شهریار در آئین افتتاح مدرسه چهارده کلاسه امام سجاد (ع) شهر باغستان که به همّت خیرین و کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ساخته شده است اظهار کرد: آموزش و پرورش شهریار بزرگ‌ترین منطقه آموزشی کشور است که نزدیک به 160 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی را پوشش می‌دهد.

مجید پارسا با اشاره به وجود بیش از سیزده هزار دانش‌آموز از اتباع بیگانه در شهرستان شهریار تصریح کرد: حدود ده درصد جمعیت دانش‌آموزی در شهریار را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند که در مجموع پانزده درصد کل استان تهران را تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به تراکم جمعیت دانش‌آموزی در این شهرستان افزود: میانگین جمعیت دانش‌آموزی در هر کلاس درس ، در کشور بیست و شش نفر و در استان تهران سی نفر است در حالی که این رقم در شهرستان شهریار سی وسه نفر را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از معضلات مربوط به تراکم دانش‌آموزی در شهریار بحث نیروی انسانی و زیرساخت‌ها است که در پی افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سال جاری بیست و چهار مدرسه راه‌اندازی و در حال پیگیری هستیم تا بتوان با افزایش زیرساخت‌ها بر برخی مشکلات فائق بیاییم.

مدیر آموزش وپرورش شهریار خاطرنشان کرد: منطقه نصیرآباد یکی از نقاط بحرانی به لحاظ کمبود فضای آموزشی است که امیدواریم با همراهی مسئولان این هشدار جدی گرفته شود تا مبادا در آینده نزدیک تراکم جمعیتی که گاهاً در نصیرآباد و باغستان به حدود چهل نفر می‌رسد به بحرانی در حوزه دانش آموزی تبدیل نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار