واکنش‌ جهان به حمله تروریستی به اتوبوس سپاه در ایران

تهران (پانا) - در پی حمله تروریستی روز گذشته به اتوبوس حامل سربازان سپاه در مسیر خاش _ زاهدان بسیاری از کشورها این حمله تروریستی را محکوم کردند.

کد مطلب: ۸۹۳۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش‌ جهان به حمله تروریستی به اتوبوس سپاه در ایران

حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای آمریکا و اسرائیل و همپیمانان منطقه‌ای آنها را پشت انفجار تروریستی استان سیستان‌وبلوچستان دانست.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی علیه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان، آمریکا و اسرائیل و همپیمانان منطقه‌ای آنها را پشت این انفجار دانست.

حزب‌الله در این بیانیه که چهارشنبه‌شب به‌وقت محلی منتشر شد، آمریکا و اسرائیل و همپیمانان منطقه‌ای آنها را متهم به ایجاد و حمایت از باندهای تکفیری و تروریستی کرد.

در این بیانیه آمده است: این گروه‌های جنایتکار که از حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی چهلمین سالگرد انقلاب ترسیده‌اند، به‌دنبال رساندن پیامی آغشته به خون بودند که بیانگر تصویر واقعی از تروریسم سازمان‌یافته که در صدر آن دولت آمریکا قرار دارد و کشورهای جهان را تشویق به این کار می‌کند، است.

حزب‌الله به همزمانی این انفجار و نشست ضدایرانی در ورشو به‌رهبری آمریکا اشاره کرد و آن را همنوازی دولت آمریکا و گروه‌های قاتل و جنایتکار برای بی‌ثباتی و ناامن کردن جمهوری اسلامی دانست.

در این بیانیه تأکید شده که این جنایت‌ها ملت ایران را تضعیف نمی‌کند بلکه قدرت و انگیزه آنها را بر ادامه مسیر پیشرفت و شکوفایی بیشتر می‌کند.

احزاب یمنی حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کردند

درپی وقوع حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان، تشکل احزاب مشترک یمن این حمله را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد.

رهبری تشکل احزاب مشترک یمن در واکنش به حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه پاسداران ایران در استان سیستان و بلوچستان، بر همبستگی کامل دوباره خود با دولت و ملت ایران تأکید کرد.

رهبری تشکل احزاب مشترک یمن همچنین به خانواده شهدای این جنایت تروریستی تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

رهبری احزاب دیدار مشترک در بخش دیگری از بیانیه خود جنایت متجاوزان سعودی علیه یک قایق ماهیگیری در استان الحدیده را محکوم کرد و از سازمان ملل و فرستاده این سازمان در امور یمن خواست تا موضع روشن و آشکاری درقبال این اقدامات متجاوزان سعودی و اماراتی اتخاذ کند.

این احزاب جنایت یادشده را بیانگر سقوط اخلاقی و ارزشی عاملان آن توصیف کردند.

پاکستان حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ضمن اعلام محکومیت شدید عملیات تروریستی زاهدان علیه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که منجر به از دست رفتن زندگی چند نفر شده است شوکه شده ایم. با عمیق ترین تاسف خود با بازماندگان حادثه وحشتناک تروریستی ابراز همدردی می‌کنیم.

تسلیت هند به خانواده قربانیان

سفارت هند در ایران نیز حمله تروریستی به اتوبوس سپاه در مسیر خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان را شدیدا محکوم کرد.
سفارت هند در ایران هر گونه عملیات تروریستی از هر نوعی را محکوم کرد و با خانواده قربانیان حادثه و مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

ترکیه حمله به سپاه را محکوم کرد

سفارت ترکیه در تهران با انتشار پیامی توئیتری حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان که عصر دیروز چهارشنبه (24 بهمن‌ماه) در محور زاهدان به خاش به اتوبوس حامل کارکنان سپاه را به شدت محکوم کرد.

تأکید حکیم بر ضرورت همکاری کشورها برای مقابله با تروریسم

همچنین در پی حادثه تروریستی در جنوب شرق ایران، سیدعمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حکمت ملی عراق، طی پیامی این فاجعه را تسلیت گفت و با خانواده داغداران اعلام همدردی کرد.

حکیم در این پیام تاکید کرد: «با تأسف و اندوه فراوان از انفجار تروریستی در شهر زاهدان که جان افراد بیگناه را گرفت باخبر شدیم. ضمن محکومیت شدید این حمله تروریستی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده‌های داغدار این حادثه اعلام همبستگی می‌کنیم.»

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بار دیگر بر ضرورت همکاری همه کشورهای آسیب دیده از نقشه‌های تروریستی و تکفیری و برعهده گرفتن نقش بیشتر در نابودی این نقشه‌ها تاکید کرد.

حکیم در پایان این پیام بر اهمیت همکاری‌های امنیتی در سطح منطقه و جهان برای خشک کردن ریشه‌های تروریسم و حفظ امنیت و ثبات در کشورها تأکید کرد.

اتحادیه اروپا حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت

اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای بدون محکوم کردن حمله تروریستی شب گذشته در سیستان و بلوچستان، صرفا این حمله را غیرقابل توجیه خوانده و به مردم ایران تسلیت گفته است.

سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی شب گذشته به یک اتوبوس در جاده‌ای در سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

در بیانیه سخنگوی موگرینی آمده است: «روز چهارشنبه در حمله تروریستی به نیروهای مسلح ایران در استان سیستان و بلوچستان ایران، دستکم ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر مجروح شدند.»

این بیانیه می‌افزاید: «هیچ توجیهی برای چنین اقدام تروریستی خشم‌آوری وجود ندارد. اتحادیه اروپا به خانواده‌های قربانیان و مردم ایران تسلیت می‌گوید. بهبود سریع مجروحان را آرزومندیم.»

در این بیانیه حمله تروریستی دیشب محکوم نشده و سخنگوی موگرینی به ابراز تسلیت بسنده کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها واصله، این حادثه تروریستی تاکنون ۲۷ شهید و ۱۳ زخمی در پی داشته است.

گروهک تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار