مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

معلم و دانش آموز عناصر کلیدی دستگاه تعلیم و تربیت هستند

همدان (پانا) - در جلسه شورای دبیران دبیرستان شبانه روزی زینب کبری (س) گل تپه با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش این سند را میثاق‌نامه دستگاه تعلیم و تربیت بیان کرد.

کد مطلب: ۸۹۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
معلم و دانش آموز عناصر کلیدی دستگاه تعلیم و تربیت هستند

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود گفت: وزارت آموزش و پرورش برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین، ٦ زیرنظام را تصویب کرده و ٤ اولویت را در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و مدیران، انتصاب و انتخاب مدیران مدارس، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی اولویت های اصلی آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مدرسه محوری را یک راهبرد برای دستگاه تعلیم و تربیت خواند و خاطرنشان کرد: مدرسه، کانون اصلی تعلیم و تربیت است که در سند تحول بنیادین نیز بر آن تأکید شده است.

پورداود با بیان این که معلم و دانش آموز ٢ عنصر کلیدی در آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: کرامت معلمان و توجه به جایگاه دانش آموز از اهمیت بالایی در نظام آموزشی برخوردار است.

او با اشاره به اهمیت چرخش‌های تحول‌آفرین در نظام تربیت رسمی و عمومی، گفت: در این مبحث یک وضعیت موجود داریم که باید به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم از دانش‌آموز منفعل به سمت متربی فعال حرکت کنیم.

در این جلسه که رئیس آموزش و پرورش منطقه گل تپه نیز حضور داشت، هر یک از همکاران فرهنگی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف آموزشی و پرورشی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار