برپایی جشنواره سرودهای محلی و نقالی درگتوند

گتوند(پانا) - اولین جشنواره سرودهای محلی و نقالی درشهرستان گتوند برگزارشد.

کد مطلب: ۸۹۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برپایی جشنواره سرودهای محلی و نقالی درگتوند

اولین دوره جشنواره سرودهای محلی و نقالی با حضور علی نقی یزدان پناه (مشاور معاون وزیراموزش و پرورش)،ریاست اموزش وپرورش شهرستان و جمعی از پرسنل اداره ی اموزش وپرورش در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند برگزارشد.

در این جشنواره گروه های سرود و نقاله خوانان شهرستان که متشکل از دانش اموزان ابتدایی و متوسطه اول و دوم بودند با زبان بومی شهرستان (بختیاری) و لباس های محلی هنرهای خود را اجرا کردند.

مشاور معاون وزیراموزش وپرورش در گفتگوی اختصاصی با پانا اظهار کرد: با توجه به اینکه در مدارس کشور نشاط لازم وجود ندارد اجرای این گونه برنامه ها از جمله سرودهای گروهی نقث اساسی در امید بخشی و نشاط افرینی دارند،خوشبختانه شهرستان گتوند از این نظر در موقعیت خوبی قرار دارند او همچنین استفاده از لباس های محلی و گویش های محلی را برای زنده نگه داشتن اداب و رسوم وفرهنگ بسیار موثر است . او ادامه داد :باتوجه به اینکه دانش اموزان در مدارس صرفا روند افزایش دانایی دارند و توانایی های انها کم رنگ شده است بایداردو های یک روزه و افزایش فعالیت های پرورشی را در دستور کار خود قرار دهند.او در اخر افزود :امید است با سیاست افزایش فعالیت های پرورشی در مدارس نشاط و شادابی دوباره به مدارس کشور باز گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار