منابع مرحله دوم آزمون المپیاد علمی ادبی اعلام شد

تهران (پانا) - مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان منابع آزمون مرحله دوم سی و دومین المپیاد علمی ادبی را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۹۳۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
منابع مرحله دوم آزمون المپیاد علمی ادبی اعلام شد

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش ‌پژوهان جوان منابع آزمون مرحله دوم سی و دومین المپیاد علمی ادبی را اعلام کرد.

منابع مرحله دوم سی و دومین دوره المپیاد ادبی به شرح زیر است:

منابع درسی کتاب‌های فارسی ۳ و علوم و فنون ادبی ۳

زبان عربی: مطالب عربی منابع اعلام‌شده

شعر کهن:

هفت‌پیکر، به تصحیح وحید دستگردی، به کوشش سعید حمیدیان، نشر قطره (از آغاز داستان بهرام تا سر داستان بهرام با کنیزک خویش)

مثنوی معنوی، تصحیح نیکلسون ( از آغاز تا سر داستان پیر چنگی)

غزلیات حافظ، تصحیح قزوینی و غنی (قافیه و ردیف «ی»)

غزلیات صائب، مجموعه رنگین گل، به کوشش محمد قهرمان، نشر سخن (قافیه و ردیف «د»)

نثر کهن:

تاریخ بیهقی، تصحیح علی‌اکبر فیاض (مجلد پنجم)

کلیله و دمنه، تصحیح مجتبی مینوی، نشر امیر کبیر و دانشگاه تهران (باب بوزینه و باخه و باب زاهد و راسو)

چهارمقاله، تصحیح محمد قزوینی، به کوشش محمد معین (مقاله شاعری و مقاله دبیری)

اسرارالتوحید، تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی (مقدمه و باب اول: در ابتداء حالت شیخ ما ابوسعید)

شعر معاصر:

احمد شاملو (مرگ نازلی، مه، نمی رقصانمت چون دودی آبی رنگ، کیفر، خواب وجین گر، سرود ابراهیم در آتش، تعویذ، محاق، شبانه (مرا تو بی سببی نیستی)، شبانه (اگر که بیهده زیباست شب)، با چشمها، مرثیه (به جست وجوی تو/ بر درگاه کوه می‌گریم)، و حسرتی، در آستانه، سرود برای مرد روشن که به سایه رفت، فصل دیگر، نامه، گفتی که باد مرده ست ترانه آبی، أخر بازی، شبانه ( قصدم آزار شماست)

سهراب سپهری (پشت دریاها، سوره تماشاه به باغ همسفران، جان گرفته، نقش، شاسوسا، گل آینه، دوست، پیامی در راه، در گلستانه، پیغام ماهیها، ندای آغاز)

داستان معاصر

بهرام صادقی (دو داستان کوتاه «با کمال تأسف» و «آقای نویسنده تازه کار است» از مجموعه سنگر و قمقمه‌های خالی) هوشنگ گلشیری (حدیث مرده بر دار کردن آن سوار که خواهد آمد، انتشارات نیلوفر)

نمایشنامه

بهرام بیضایی (مرگ یزدگرد)

ترجمه ادبی

سرگذشت حاجی بابای اصفهانی، جیمز موریه، ترجمه میرزا حبیب اصفهانی، به کوشش محمدعلی جمالزاده (از گفتار ۱۴ تا پایان گفتار۲۴)

اطلاعات و درک ادبی(بدون منبع مشخص)

براساس اعلام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان توضیحات و شروح منابع معرفی شده، ضرورت ملاک طرح سؤال نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار