ماجرای عکس جنجالی که عکاسش را به واکنش علیه ترامپ واداشت

تهران (پانا) - پس از انتشار توئیت رئیس‌جمهوری آمریکا به مناسبت 40 سالگی انقلاب ایران که با پس‌زمینه عکسی نام‌ونشان‌دار منتشر شد، عکاس اثر به این سوء استفاده ترامپ واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۹۳۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای عکس جنجالی که عکاسش را به واکنش علیه ترامپ واداشت

در دومین دوره اعطای «دوربین طلایی» (نشان عکس سال مطبوعاتی ایران) که بهار امسال به همت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی برگزار شد، «یلدا معیری» در بخش تک‌عکس خبری «اعتراضات دی‌ماه» این نشان را دریافت کرد.

همزمان با سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در قالب یک توئیت به زبان انگلیسی و فارسی، انقلاب اسلامی ایران را مورد هجمه و هتاکی قرار داد.

ترامپ در این پیام آورده است: «۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب #چهل_سال_شکست شده است. مردم ایران که مدتهاست در رنجند شایسته آینده روشن تری هستند.»

این تویییت در پس زمینه عکس موردنظر منتشر شده است.

واکنش عکاس اثر

معیری ساعاتی بعد به این سوءاستفاده دونالد ترامپ از عکسش واکنش نشان داد و در متنی که به زبان‌های فارسی و انگلیسی در اینستاگرام، اعتراض خود را بیان کرد.

او نوشت: «من یلدا معیری عکاس این عکس هستم. این عکس را یک سال پیش در روز ٩ دی ماه در جریان اعتراضات مردمی دردانشگاه تهران گرفتم.

معیری با بیان اینکه هویت عکاس را تا ۶ ماه مخفی نگه داشته است، در ادامه یادآور شد: این عکس در مقیاس بسیار وسیعی درمطبوعات و رسانه‌های جهان منتشر شد و تبدیل به نمادی از آزادگی و حریت در جهان شد که طبعاً برای من باعث بسی افتخار است.»

عکاس سال مطبوعات ایران تأکید کرد که به عنوان یک ایرانی هر روز و هر روز بیشتر از تحریم‌های ایالات متحده آسیب می‌بیند.

معیری همچنین با یادآوری این نکته که به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ، سال‌هاست از دیدار پدر و مادرش محروم مانده، تصریح کرد: «دیدن این عکس در پشت توئیت آقای ترامپ و مصاحبه مطبوعاتی آقای پمپئو و هر سیاستمدار آمریکایی بزرگی، شرمندگی زیادی به همراه دارد.»

معیری در پایان متن اعتراضی خود نوشت: «این عکس از مردم ایران و برای مردم ایران گرفته شده است و نباید توسط هیچ کس دیگری مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار