مدیر فنی پیام‌رسان سروش:‌ تمامی کدهای سروش از صفر تا صد توسط تیم فنی نوشته شده است

تهران (پانا) – مدیر تیم فنی پیام‌رسان سروش می‌گوید تمام کدهای کلاینت سروش، از صفرو از ابتدا توسط تیم فنی این پیام‌رسان نوشته شده است و هیچ‌جا از کدهای تلگرام استفاده نکرده‌ایم. تمام این کدها هم دائما در حال تکمیل، بهینه‌سازی و بازنویسی است. کسی که دانش و تجربه‌ی حداقلی در مورد نرم‌افزار و نحوه‌ طراحی و کدنویسی آن داشته باشد، با یک بررسی ساده و اجمالی متوجه می‌شود که سروش با تلگرام تفاوت‌های بنیادی زیادی دارد.

کد مطلب: ۸۹۳۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر فنی پیام‌رسان سروش:‌ تمامی کدهای سروش از صفر تا صد توسط تیم فنی نوشته شده است

ایمان عیسی‌زاده، مدیر تیم فنی سروش گفت: تفاوت پیام‌رسان سروش و تلگرام از تفاوت‌های شکلی و ظاهری گرفته تا تفاوت‌های کلی در نحوه‌ی عملکرد مشهود است. مدل دریافت پیام‌ها و آرشیو گرفتن‌ها در این دو پیام‌رسان متفاوت است. بنابراین روال‌هایی که در سروش پیاده‌سازی شده کاملا با روال‌های تلگرام فرق دارد.

عیسی‌زاده گفت:‌ البته این بدیهی است که مثل طراحی هر اپلیکیشن دیگری، در طراحی سروش از کتابخانه‌های متن‌باز که استفاده از آنها در دنیا مرسوم است، استفاده شده است، چون بنا نبوده است به‌اصطلاح خودمان چرخ را از اول اختراع کنیم. ولی این هرگز به معنی کپی‌بودن کل ساختار پیام‌رسان سروش نیست.

پروژه‌ طراحی پیام‌رسان‌ امری چالشی است

پروژه‌ طراحی پیام‌رسان‌ امری چالشی است و پیچیدگی‌های زیادی دارد. سال ۹۳ تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف شکل گرفت که به دنبال انجام پروژه‌های چالشی در حوزه‌ی تکنولوژی و نرم‌افزار بودند. آن روزها وایبر در ایران معروف شده بود و به همین دلیل، ایده‌ توسعه‌ یک اپلیکیشن پیام‌رسان با اضافه کردن امکانات متناسب با نیازهای جامعه‌ ایرانی در این گروه مطرح شد. این گروه، پروژه‌ طراحی و توسعه‌ی پیام‌رسان را استارت زد و بخش خصوصی با پشتیبانی از این تیم، پایه‌های شکل‌گیری ‌سروش را رقم زد.

شرکت توسعه‌ فناوری رسانه‌ سروش به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ پیام‌رسان سروش از طرف بخش خصوصی، تمام توان خود را به‌کار بسته است تا با تولید نرم افزاری کاربردی و رعایت بالاترین حد امنیتی و کیفیت در عین حفظ اصل سادگی و سهولت، خدماتی مفید به کاربرانش ارائه دهد.

استفاده از پیام‌رسان سروش، مزایای متعددی دارد. از مزایای پیام‌رسان سروش می‌توان به سرویس‌های متنوع همچون درگاه پرداخت موبایلی، خرید شارژ، پرداخت قبوض، مکان‌نما، تماس صوتی رایگان و پشتیبانی کامل و دائمی اشاره کرد.

شما با استفاده از امکان پرداخت درون‌کانالی، می‌توانید خرید امن و راحتی از کانال‌دارها داشته باشید. می‌توانید تماس صوتی باکیفیتی را با کمترین هزینه‌ اینترنت (حدود یک تومان برای هردقیقه) تجربه کنید که شما را از تماس‌های موبایلی بی‌نیاز می‌کند. به بخش فروشگاه هم سر بزنید و از امکانات مختلفی که در آنجا وجود دارد استفاده کنید: دسته‌بندی کانال‌ها را ببینید، از سرویس پخش مستقیم تلویزیون استفاده کنید، کانال‌تان را تبلیغ کنید و در جریان کمپین‌ها و مسابقات قرار بگیرید. خلاصه‌ی‌ کلام! پیشنهاد اول و آخر ما به شما این است که «خودتان» سروش را نصب کرده و استفاده کنید و بعد آن را قضاوت کنید.

حرف‌هایی که در مورد سروش زده می‌شود زیاد است و بخشی از این حرف‌ها، قضاوت‌هایی منفی و بدون سند است که بر شنونده و خواننده تاثیر می‌گذارد و مانع از آن می‌شود که افراد، خودشان استفاده از سروش را تجربه و در مورد آن قضاوت کنند. مدتی پیش، علی قنواتی یک یادداشت در خبرآنلاین منتشر کرد و درباره‌ سروش گفت: «پیام‌رسانی خصوصی که یک کپی تقلبی از کدهای منبع‌باز تلگرام است» نویسنده بدون ارائه‌ هیچ سند فنی که بتواند ادعایش را ثابت کند، تهمت کپی‌بودن به سروش زد.

تاکنون بیش از ۱۳ میلیون نفر در پیام‌رسان سروش ثبت‌نام کرده‌اند. هرروز این تعداد بیشتر می‌شود و حجم داده‌هایی که در سروش جابه‌جا می‌شود،افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار