فریده اولادقباد: رشد 46درصدی سهم زنان در برخورداری ازکرسی های دانشگاه از دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است

تهران(پانا) - نماینده مردم محترم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت : سهم زنان در کرسی های دانشگاه قبل از انقلاب شش درصد بود وبعد از انقلاب اسلامی به بیش از ۴۶ درصد رسیده و این بر اساس دیدگاه ما نسبت به قانون اساسی است.

کد مطلب: ۸۹۳۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فریده اولادقباد: رشد 46درصدی سهم زنان در برخورداری ازکرسی های دانشگاه از دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است

فریده اولاد قباد در سخنانی با اشاره به تلاش دشمنان این مرز و بوم برای اینکه ما نتوانیم چهل سالگی انقلابمان را جشن بگیریم، افزود: این حضور پرشور مردم انقلابی در راهپیمایی روز گذشته نشان از همبستگی و انسجام ملی همه اقشار جامعه در حمایت از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

او در ادامه اظهارکرد : بودجه آموزش و پرورش درسال نود و پنج ۳۵ هزار میلیارد بود ودر بودجه نود و شش به 42هزار میلیارد افزایش پیدا کرد و در بودجه جدیدکمیسیون تلفیق ۲۵ بند به آن اضافه کرد که یکی از اصلی ترین انها اجرای نظام رتبه بندی معلمان است.

اولاد قباد تصریح کرد: سعی کردیم در کمیسیون تلفیق بودجه آموزش و پرورش را افزایش دهیم که یکی از این موارد پیشنهادی بر این مبنا بودکه مدارس از پرداخت قبوض آب برق و گاز معاف شوند و به دنبال تدوین این آیین نامه هستیم و امسال در سازمان برنامه و بودجه برای سال ۹۸ لحاظ شده که بر اساس سقف الگوی مصرف اجرا شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: زنان ما بالغ بر نود درصد باسواد هستند و اکنون ما در آموزش وپرورش بیش از ۵۰۰ هزار همکار خانم داریم و تلاش بر این بوده که عدالت جنسیتی را محقق کنیم و در بحث سهم زنان در کرسی های دانشگاه قبل از انقلاب رشد شش درصدی بود که بعد از انقلاب اسلامی به بیش از ۴۶ درصد رسیده و این بر اساس دیدگاه ما نسبت به قانون اساسی است.

او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در حوزه سلامت نیز، زنان پزشک قبل از انقلاب ۵۷۸ نفر بودند که بعد از انقلاب سی هزار زن در حوزه سلامت و پزشکی فعال هستند واز سهم 9 درصدی مالیات ارزش افزوده بیست و هفت صدم درصد به ورزش زنان اختصاص یافته و این نشان دهنده این است که همه نگاه مسئولین نظام اسلامی به زنان معطوف می باشد وامام راحل نیز در این رابطه فرمود،کتاب الهی و زنان دو نقش مهم در تربیت نسل ها دارند.

اولاد قباد خاطر نشان کرد:آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل همچنان بالاهست ولی باید تلاش کنیم که این آمار به صفر برسد و گزارشی که در آخرین سفر استانی داده شد، متوجه شدیم حدود ۲۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار