نماینده بیرجند، خوسف و درمیان: پروژه های آبخیزداری در استان بیشترین سهم را در پروژه های افتتاح شده دارد

بیرجند (پانا) - نماینده مردم بیرجند، خوسف و دریمان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح بیش از 40 پروژه ها در حوزه آبخیزداری در استان خبرداد و گفت: پروژه های آبخیزداری در استان بیشترین سهم را در پروژه های افتتاح شده دارد.

کد مطلب: ۸۹۳۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده بیرجند، خوسف و درمیان:  پروژه های آبخیزداری در استان بیشترین سهم را در پروژه های افتتاح شده دارد

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تقدیر ازمردم شهرستان بیرجند برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: 22 بهمن امسال باشکوه تر از سال های قبل برگزار شد و مردم علی رغم مشکلات و سختی های فراوان زندگی در این راهپیمایی شرکت کردند.

عبادی در ادامه افزود: هدف آمریکا و کشور های تحریم کننده ایران، جدایی مردم از انقلاب و آرمان های انقلاب بود و بسیار امیدوار بودند که راهپیمایی 22بهمن کم رنگ باشد اما مردم عزیز ایران دشمنان این ملت را مایوس کردند .

وی در ادامه بیان کرد: تحریم های اقتصادی و امثال این سختی ها نمیتوانند مردم این ملت را از انقلاب و آرمان های انقلاب جدا کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: درست است پیروزی ها به سختی به دست می آید اما من یقین دارم که این ملت ایران است که در این صحنه پیروز خواهد شد.

عبادی ضمن تشکر از پیگیری های مسئولین برای افتتاح پروژه های استان گفت: پروژه های آبخیزداری در استان بیشترین سهم را در پروژه های افتتاح شده دارد و بیش از 40 پروژه مربوط به منابع آبخیزداری در سطح استان افتتاح شده اند که با توجه به مشکل کم آبی استان میتوانند روزنه های خوبی برای مشکل آب باشند.

وی افزود: استان ما به اتفاق 2 استان دیگر در رتبه اول بهره برداری از پروژه های آبخیزداری است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با توجه به موضوع ساخت راه آهن در استان افزود: توجه ما بیشتر به راه آهن بیرجند است و با توجه به اینکه راه آهن بیرجند تنها ردیف اجرایی سال قبل است که به دلایلی انجام نشده بود اما کلنگ این پروژه به زمین خورده شده است و حدود 30 کیلومتر از این پروژه ساخته شده است.

وی افزود: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، خواستار بررسی این مسئله بودیم که زیر ساخت های راه آهن را قطعه بندی کنیم و یکی از کار های خوبی که در این حوزه صورت گرفته، گرفتن مجوز از صندوق توسعه برای دریافت وام جهت اجرایی کردن این پروژه بوده است که امیدواریم با تلاش های صورت گرفته و قولی که وزیر راه و شهرسازی به ما دادند این مشکل حل شود.

عبادی ضمن تشکر از استاندار خراسان جنوبی جهت پیگیری های جاده فراه افغانستان گفت: بیش از 50 درصد این جاده آسفالت شده که کمبود اعتبار و آمادگی نداشتن طرف مقابل، بر ساخت ایپروژه تاثیر گذار بوده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای گازرسانی استان افزود: نهضت گازرسانی خوبی را میتوانیم شاهد باشیم؛ اگر بودجه مربوطه به ثمر برسد.

وی با توجه به مشکل دوبانده شدن جاده قاین ـ بیرجند گفت: بیش از نصف این جاده دو بانده شده که دیدار های مکرری با آقای نوبخت در رابطه با بودجه این جاده داشتیم و همچنین توقعات زیادی از وزیر راه و شهرسازی جهت رسیدگی به این مشکل داریم و امیدواریم این جاده با توجه به خطراتی که در حال حاضر دارد دوبانده شود.

عبادی در رابطه با کاهش بودجه دفاعی افزود: کاهش بودجه دفاعی در کشور اصلا به صلاح این ملت نیست اگر چه کشور آمریکا تلاش های بسیاری در به خطر افتادن امنیت کشور کرد اما ثمری در پی نداشت.

وی افزود: دو مشکل اساسی استان یکی آب و دیگری راه است که حل این دو مشکل به این استان کمک بزرگی خواهد کرد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: پیگیری های خوبی برای پروژه های درمانی شمال شهر بیرجند انجام شده که ساخت یکی از آنها توسط تامین اجتماعی تصویب شده و بودجه مورد نیاز برای این پروژه تامین شده است.

عبادی در ادامه و با توجه به بارورسازی ابرها افزود: خوشبختانه استان خراسان جنوبی در اولویت بارورسازی ابرها در این مورد قرار دارد و این پروژه با کمک هوافضای سپاه و وزارت نیرو در دست پیگیری است و همچنین این فناوری را هوافضای استان ما هم به دست آورده است.

وی در حوزه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس معایب و مزایایی به دنبال دارد که این طرح همواره از انتخابات مجلس پنجم مطرح بوده که در این چند دوره با قانون اساسی مغایرت داشته که توسط شورای نگهبان رد شده است.

عبادی در ادامه و با توجه به استقرار دفتر وزارت خارجه استان افزود: دفتر وزارت خارجه در بیرجند اواخر دولت قبل بود که افتتاح شد و فواید بسیار خوبی به دنبال داشت اما به تنهایی نمیتواند کاری را پیش ببرد و باید با کمک دستگاه های دولتی دوباره سرپا بشود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که ریاست محترم جمهور در آینده ای نزدیک به استان سفر کنند و برنامه های خوبی را برای استان در نظر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار