برگزاری نشست کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در خصوص اطلاع رسانی موثر از همه عوامل سهیم و موثر تقاضا شد تا متناسب با جامعه هدف و مخاطبان نسبت به انتقال مفاهیم مربوط به فرایند هدایت تحصیلی مشارکت نمایند و ظرفیت و امکانات موجود اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران را برای این تصمیم مهم بسیج نمایند.

کد مطلب: ۸۹۳۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

در نشست هم افزایی اعضای کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و نمایندگان واحدهای سهیم و موثر در فرایند هدایت تحصیلی، پانته آ درّی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص نحوه تکمیل اطلاعات راهنمای هدایت تحصیلی گفت: پس از تحلیل عملکرد پنج ساله مناطق برای توسعه متوازن بین شاخه ای و رشته ای در جمع قطب های تخصصی معاونان آموزش متوسطه مناطق و بررسی ظرفیت هنرستان ها که در نظام جدید آموزشی سه پایه دارند مقرر گردید کمیته فضا در مناطق تشکیل شود و همه بررسی ها صورت پذیرد تا اطلاعات نهایی استخراج شود و علاوه بر آن مطالب مفیدی در مورد انواع مدارس و شرایط پذیرش و ثبت نام در آن ها بر اساس دستورالعمل های وزارتی در دسترس خانواده ها قرار داده می شود تا به انتخاب آگاهانه و آزادانه دانش آموزی کمک کنند.

همچنین دری گفت: در خصوص اطلاع رسانی موثر از همه عوامل سهیم و موثر تقاضا شد تا متناسب با جامعه هدف و مخاطبان نسبت به انتقال مفاهیم مربوط به فرایند هدایت تحصیلی مشارکت نمایند و ظرفیت و امکانات موجود اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران را برای این تصمیم مهم بسیج نمایند.

دبیر کمیته هدایت تحصیلی استان افزود: با حضور در جلسات مشترک مدیران متوسطه اول و مشاوران مدارس در سطح مناطق و شرکت در جلسات هدایت تحصیلی مناطق از نزدیک با فعالیت همکاران ارتباط داریم و امید داریم کمیته هدایت تحصیلی مدارس با کیفیت بهتری برگزار گردد.

در ادامه ی نشست عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با تبریک ایام الله دهه فجر و آرزوی پاسداشت ارزش ها برای همگان برکسب تجربه در روند رو به جلو فرایند هدایت تحصیلی اشاره کرد و مرور آیین نامه ها و دستورالعمل ها را در رفع نقص های پیش رو موثر دانست.

همچنین وی از مواردی که با مساعدت ستاد در حال پیگیری است اعم از رفع و کاهش اشکالات سامانه همگام، ورود اطلاعات و برگزاری آزمون ها خبرداد.

کریمی نشست های انجمن اولیاء و مربیان و آموزش انجام شده در بحث هدایت تحصیلی را خوب دانست و تهیه کتاب اطلس مشاغل بر اساس آمایش سرزمینی توسط معاونت پرورشی، برگزاری نمایشگاه های مشترک معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی در سطح مناطق با عنوان دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی و تقویت همکاری مدیران مدارس و مشاوران که نقش های اساسی در این فرایند دارند را از موارد تاثیر گذار در بهبود کیفیت فرایند هدایت تحصیلی بیان نمود.

در پایان جلسه نماینده مشاوران، مدیران دوره اول، مدیران دوره دوم نظری و فنی و حرفه ای- کاردانش به بیان نظرات خود پرداختند و مطالب مفیدی مطرح و در خاتمه همکاران اداره فناوری، سنجش، انجمن اولیاء و مربیان، اطلاع رسانی و ... اظهار نظر نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار