«مسخره‌باز» بهترین فیلم بخش نگاه نو جشنواره فجر شد

تهران (پانا) - جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه به فیلم «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده رسید.

کد مطلب: ۸۹۳۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
«مسخره‌باز» بهترین فیلم بخش نگاه نو جشنواره فجر شد

نامزدهای بخش نگاه نو فیلم‌های جان‌دار (حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری)، حمال طلا (تورج اصلانی)، دیدن این فیلم جرم است (رضا زهتابچیان)، روزهای نارنجی (آرش لاهوتی )، مسخره‌باز (همایون غنی‌زاده) بودند، که از این میان همایون غنی‌زاده این جایزه را برای فیلم مسخره باز کسب کرد.

غنی‌زاده یک مهاجر افغانستانی را برای قرائت متنی به نمایندگی روی سن فرستاد. غنی‌زاده در این متن ضمن سپاس از هیأت داوران از پذیرش این جایزه اعلام «معذوریت» کرد. متن نامه به این شرح است:

«اسم من خیال محمد است. نزد آقای غنی‌زاده کار می‌کنم من یک مهاجر افغانستانی هستم .از ایشان خواستم اگر توانست امروز از مشکلات مهاجران افغانستانی بگوید و بگوید که زندگی درد دارد. ایشان از من خواست به جای ایشان اینجا حاضر شوم و خودم از مشکلات مهاجران بگویم و بگویم زندگی درد دارد. در راه فکر کردم مگر مشکلات ما را همه نمی‌دانند؟ مشکلات تحصیلی، دانشجویی، امتیازات حقوقی و اجتماعی اما خود مردم ایران مگر مشکلات کم دارند؟ برای همین دیگر نیکو نیافتم در این شرایط گله کنم. امروز باید فقط حرف‌های خوب بزنیم. می خواهم از این فرصت استفاده کنم و مردم ایران را سپاس گویم. امروز که آفتاب امید در افغانستان دمیدن گرفته ما مردم افغانستان به پاس سال‌های میزبانی شما برایتان آرزوی عبور از مشکلات و بحران‌ها می‌کنیم. امید که رنگ آرامش دوباره به کشور بازگردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار