افتتاح فاز ۱ ایستگاه امام حسین (ع)‌قطار شهری شیراز

معاون اول رییس جمهور: انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق قرن بیستم بود

شیراز (پانا) - فاز ۱ ایستگاه امام حسین (ع) در قطار شهری شیراز با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۹۳۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون اول رییس جمهور: انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق قرن بیستم بود

اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: انقلاب اسلامی کار بزرگی بود و امام عزیز کاری کرد کارستان که در قرن بیستم بزرگترین اتفاق به حساب می آید.

او با اشاره به سخن مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ملت ایران قادر نخواهند بود جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کنند، افزود: این سخن مقامات آمریکا، سخنی اتفاقی نبود بلکه تصور آنها دقیقاً‌ این بود که جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد و تصور می کردند که امسال پایان جمهوری اسلامی ایران است و برنامه های خود را نیز بر همین اساس تنظیم کرده بودند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره در همه مقاطع و بخصوص در مواقع حساس و سرنوشت ساز به نیروی لایزال الهی اتکا داشته و همواره از عنایت و نصرت الهی بهره مند بوده است، گفت: ایران از رهبر و مسئولان با درایت برخوردار است که تدبیرهای لازم را برای رویارویی با مشکلات انجام می دهند و فردا نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نهایت سرفرازی این جشن را برگزار خواهیم کرد و یکبار دیگر آمریکا در مقابل ملت ایران سر تعظیم و تسلیم فرو خواهد آورد.

وی اظهار داشت: البته معنای حرفها و سخنان مثبت ما این نیست که مردم مشکلی ندارند و کشور در شرایط ایده آل قرار دارد. ما دقیقاً‌ از مشکلات و شرایط سخت مردم اطلاع و آگاهی داریم البته باید بدانیم که این شرایط خطیر به معنای بن بست نیست بلکه باید از فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کنیم تا بتوانیم از این شرایط سخت با سربلندی عبور کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید به مردم امید دهیم و اعتماد جامعه را بازسازی کنیم، تصریح کرد: البته ضعف هایی نیز در مسئولین وجود دارد که به این ضعف ها اعتراف می کنیم و ممکن است گاهی تصمیمات غلطی اتخاذ شده باشد اما در تصمیم گیری ها همواره نیت مسئولین حل مشکلات کشور و خدمت رسانی به مردم بوده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه این نظام و انقلاب کارهای بزرگی انجام داده، از آینده روشن پیش روی کشور خبر داد و گفت: امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران در منطقه پر آشوب کنونی بی نظیر است. ایران لنگر گاه ثبات و امنیت منطقه است. البته برخی همسایگان با کج فهمی این موضوع را درک نمی کنند اما اگر ناامنی بر ایران حاکم شود کشورهای منطقه نیز از ثبات بی بهره خواهد شد. ما خواهان صلح و پایداری در منطقه هستیم.

وی با اشاره به حجم طرح‌های افتتاح شده در همین چند روز در گوشه و کنار کشور، گفت: در استان فارس نیز طرح های خوبی به بهره برداری رسیده است و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان به فضل الهی مسیر توسعه در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری را طی خواهد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت به دنبال حل مشکلات کشاورزان نظیر پرداخت تسهیلات و بازپرداخت آنها، گفت: تصمیمات خوبی برای توسعه زیرساخت های استان نظیر بزرگراه شیراز ـ اصفهان، راه آهن شیراز ـ بوشهر، مقابله با خشکسالی ها، نجات تالاب ها و تامین آب آشامیدنی شیراز اتخاذ شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان این مشکلات برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح چند طرح شهری در شیراز گفت: این طرح ها در زمانی کوتاه و با وجود محدودیت های مالی جدی به انجام رسیده و باید از شهردار شیراز در تامین منابع لازم قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه شیراز باید به لحاظ زیباسازی و نیز اجرای طرح های عمرانی در صدر شهرهای کشور قرار گیرد،‌ از ایجاد قطار شهری در کلان شهرها بعنوان حرکتی لازم و مورد نیاز یاد کرد و گفت: دولت از شهرداران کلان شهرها در اجرای پروژه های بزرگ این چنینی حمایت کرده است. دو سال قبل فاینانس ۲ میلیارد دلاری برای خرید واگن مصوب شد که امیدواریم از این طریق خط متروی شیراز هر چه سریعتر تکمیل شود.

جهانگیری با اشاره به تصمیم قاطع دولت در موضوع خوش حسابی در فروش اوراق مشارکت به مردم، گفت: در روزهای آتی با شهرداران کلان شهرها جلسه ای برای حل مشکلات آنان برگزار خواهم کرد.

معاون اول رییس جمهور در پایان سخنان خود از امام جمعه مردمی شیراز که در سطح کشور خوب درخشیده و نیز استاندار جدید و پرتلاش فارس و نمایندگان استان قدردانی کرد و گفت: نمایندگان استان فارس در همه زمان های لازم پشتیبان و حامی دولت بودند.

استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره به تحولات و دستاوردهای صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در این استان گفت: تحولات و دستاوردهای حاصل شده در استان فارس خدمات ملموسی است که نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم تقدیم کرده است.

شهردار شیراز هم در این مراسم گزارشی از روند اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی کلان شهر شیراز ارائه کرد و خواستار امکان استفاده از اوراق مشارکت در سال ۹۸ برای راه اندازی خط ۲ قطار شهری شیراز شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از مسئولین و دست اندرکاران احداث و راه اندازی قطار شهری و دیگر طرح های عمرانی قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار