معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

میزان باسوادی در استان بوشهر از ۳۸ به ۹۷ درصد رسیده است

بوشهر(پانا)_معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باسوادی استان بوشهر از 38.93 درصد تا قبل از پیروزی انقلاب سال57 به بیش از 97.2 درصد در سال جاری رسیده است.

کد مطلب: ۸۹۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
میزان باسوادی در استان بوشهر از ۳۸ به ۹۷ درصد رسیده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامرضا دانش­فر بعد از ظهر امروز در بازدید از جلسه برگزاری مسابقه آموزشی- فرهنگی کتابخوانی «حمایت از کالای ساخت ایران» درآموزشگاه شهید فولادی شهر بوشهر با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با چهل ساله شدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، باسوادی استان بوشهر از 38.93 درصد تا قبل از پیروزی انقلاب سال57 به بیش از 97.2 درصد در سال جاری رسیده است.

دانش­فر به کاهش محسوس فاصله درصد باسوادی بین زنان و مردان هم استانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان بوشهر بعد از استان گیلان دارای کمترین فاصله درصد باسوادی در کل کشور می باشد.

وی با اشاره بهاین که فاصله باسوادی زنان و مردان هم استانی از متوسط کشوری و حتی استان های همجوار کمتر است گفت: بر همین اساس، فاصله باسوادی زنان و مردان بوشهری به کمتر از شش دهم درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در تشریح عملکرد جذب سوادآموزی در سال جاری عنوان کرد: بیش از 3 هزار و 240 نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.

دانش­فر در ادامه با اشاره به برپایی مسابقه فرهنگی-آموزشی کتابخوانی «حمایت از کالای ساخت ایران» بیان داشت: هدف از برپایی این مسابقه کمک به تحقق فرمایش رهبر انقلاب در راستای حمایت از کالاهای ایرانی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یادآور شد: برای رسیدن به این هدف مهم، راهی جز تقویت روحیه خودباوری ملی و مشارکت همگانی مردم وجود ندارد.

وی در پایان سواد آموزان و خانواده های آنان را به حمایت از کالاهای ساخت کشور فراخواند و تاکید کرد: حمایت واقعی زمانی اتفاق می افتد که اول مسوولان و سپس همه مردم خرید و مصرف کالای ساخت داخل را در اولویت زندگی خود قرار دهند.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری این مسابقه آموزشی- فرهنگی ویژه سوادآموزان دوره انتقال است که همچون سال های گذشته با استقبال خوبی هم مواجه شد.

بهرام بهنام نیا اضافه کرد: از سواد آموزان برگزیده شرکت کننده فعال این مسابقه که در سطح استانی بیشترین امتیاز کسب کنند تقدیر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار