مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان

مردم برای شیوه ی اداره کشور پس از انقلاب، جمهوری اسلامی را انتخاب کردند

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان در همایش یاوران انقلاب در ناحیه یک زاهدان گفت: سه مدل شیوه‌ی اداره‌ی کشور پس از انقلاب‌اسلامی از سوی مراجع و گروه‌های مختلف در کشور مطرح شد اما شعارهای انقلابیون مسیر نحوه‌ی اداره‌ی کشور را پس از این رویداد تحو‌ل آفرین جهت‌دهی می کرد.

کد مطلب: ۸۹۲۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مردم برای شیوه ی اداره کشور پس از انقلاب، جمهوری اسلامی را انتخاب کردند

به گزارش خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد در همایش یاوران انقلاب که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در ناحیه 1 زاهدان برگزار شد اظهار کرد: مردمی که سودای تغییر رژیم حاکم به سبب نارضایتی هایی که داشت را در سر داشتند با شیوه های مختلف شیوه ی اداره ی کشور رو به رو بودند.

او افزود: وقتی انقلابی روی می دهد یعنی مردم از سبک و سیاق شیوه ی اداره کشور رضایت ندارند و حکام فعلی را فاقد صلاحیت لازم برای اداره ی کشور و مدیریت آن می دانند پس منطق ایجاب می کند که پس از انقلاب آلترناتیوی برای سامان بخشیدن به این موضوع در نظر داشته بشیند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان خاطر نشان کرد: یکی ازشیوه های مطرح شده، شیوه ی حکومت سلطنتی بود، حکومتی که پایه و بنیان رژیم پهلوی بر آن استوار بوده و آن را مدل موفقی از حکومت داری می دانستند در حالی که مردم و انقلابیون با شعار مرگ بر شاه به طور کلی چنین شیوه ی حکومت داری را رد می کردند .

او تصریح کرد: شیوه ی دیگری از سوی برخی گروه ها در آن زمان مطرح شده بود سبک حکومت سوسیالیستی از سوی کمونیست ها بود، شیوه ی حکومتی که در شوروی آن زمان وجود داشت و ملت با بصیرت ایران در زمان انقلاب با مرگ با شوروی در شعار های انقلابی از این سبک حکومت نیز تبری جستند.

صیاد با اشاره به اینکه نوع حکومت دیگری که آن را حکومت دموکراتیک می خوانند و در آمریکا رواج داشت از دیگر شیوه های مملکت داری در زمان انقلاب بود بیان کرد : شعار محوری مرگ بر آمریکا که به عنوان یکی از شعار های محوری انقلاب کماکان نیز ادامه دارد نیز نشان داد که مردم علاقه ای به برقراری چنین حکومتی ندارند.

او تاکید کرد: به فرموده ی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و همراهی مردم، جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم به عنوان شیوه ی حکومت انتخاب شد ، حکومتی برگرفته از آرا مردم تا مردم خود در سرنوشت خویش دخیل با شند و این مهم را در رفراندوم در سال 58 به جهانیان نیز ثابت کردند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به اینکه شما پیشتازان به عنوان یاوران انقلاب باید از ویژگی هایی نیز برخوردار باشید گفت: تقوا، جدیت، تلاش، اخلاص، سعی در افزایش معلومات با مطالعه ی هدفمند، مطالبه ی همراه مطالعه و آگاهی به مسائل روز و حضور به موقع در صحنه‌های مختلف از ویژگی های بارز یک یاور انقلاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار