مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

قرآن نسخه شفابخش بشر در همه اعصار است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در محفل بزرگ قرآنی ٢ هزار نفری دانش آموزان در همدان قرآن کریم را کلام خداوند بیان کرد که در بین موجودات، مخاطب او انسان است، انسانی که دارای روحی الهی و قلبی برای فهمیدن است.

کد مطلب: ۸۹۲۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
قرآن نسخه شفابخش بشر در همه اعصار است

به نقل اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود گفت: قرآن نسخه شفابخش بشر در همه اعصار است.

پورداود افزود: در اعتبار و ارزش قرآن همین بس که سخن بی مانند خداست و در اعتبار و ارزش انسان همین بس که مخاطب خداوند قرار گرفته است.

او با اشاره به تأثیر معنوی شگرف قرآن کریم در انسان ،گفت: زبان قرآن زبان هدایت است که دارای جنبه های ظاهر و باطن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان منطق و استدلال را از دیگر جنبه های قرآن ذکر کرد و افزود: قرآن در بسیاری از موارد با زبان استدلال با مخاطبان سخن می گوید و مطالبش را از راه برهان و منطق ارائه می دهد.

پورداود با بیان این که قرآن در بیان مطالب خود زبان دیگری به نام زبان احساس و عاطفه دارد، تصریح کرد: مخاطب این زبان دل انسان است که با تلاوت و شنیدن آیات نورانی قرآن متأثر می گردد.

او در ادامه ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را منطبق با تعالیم الهی و آیات نورانی قرآن خواند و خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، مدرسه صالح از جمله مباحث مهم در سند تحول است که ویژگی هایی چون ساده سازی، متناسب سازی، تعادل، انعطاف پذیری، رابطه احسان و عدالت، مشارکت و تعاون دارد.

پورداود با اشاره به اهمیت چرخش‌های تحول‌ آفرین در نظام تربیت رسمی و عمومی، گفت: در این مبحث یک وضعیت موجود داریم که باید به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.

او با بیان این که نهاد آموزشی باید به سمت نهاد فرهنگی و اجتماعی و مولد سرمایه‌گذاری حرکت کند، افزود: باید از انحصار انگاری در تربیت به سمت مشارکت حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پذیرش تنوع و تکثر در چارچوب نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم از دانش‌آموز منفعل به سمت متربی فعال حرکت کنیم و از رقابت‌های فردی و تنش‌زا دور شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار