مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد؛

درخشش دانش آموزان جوان البرزی در جشنواره ملی یک ایده یک دنیا

البرز (پانا) - سالار قاسمی ،مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به انتخاب حدود۵۰ طرح دانش آموزی از سراسر کشور در مرحله نهایی جشنواره ملی یک ایده یک دنیا، از راه یابی 14 طرح برتر دانش آموزان عضو پژوهش سرای معلم استان البرز به مرحله نهایی این جشنواره خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۲۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان جوان البرزی در جشنواره ملی یک ایده یک دنیا

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت:«جشنواره یک ایده یک دنیا توسط گروهی از نخبگان ملی و با حمایت سازمان هایی نظیر مالکیت معنوی اختراعات جهانWIIPA ،بنیاد ملی نخبگان ، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اصفهان،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ... در تاریخ 18 بهمن ماه در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.»

وی با اشاره به اینکه داوری‌ها در دو بخش ایده های علمی و تجاری مورد ارزیابی داوارن این دوره از مسابقات انجام می شود افزود:«با حضوربیش از 20 داور در تخصص های مختلف متشکل از اساتید دانشگاهی،کارآفرینان، صنعتگران بین المللی، تاجران و مخترعین جهانی انجام پذیرفته است.»

قاسمی ادامه داد:«ایده های برگزیده در این دوره از رقابت ها از تسهیلات کمکهای بلاعوض مادی و کسر خدمت سربازی و اهدای دیپلم های مسابقات جهانی در داخل کشور توسط نمایندگان بین المللی برخوردار خواهند شد همچنین به طرح های برگزیده این جشنواره لوح و تندیس بین المللی از طرف نمایندگی سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهانWIIPA ، و همچنین تسهیلاتی دیگر..... اهدا خواهد شد.»

وی با اشاره به دستاوردهای دانش آموزان استان البرز گفت:«در این جشنواره بیش از ۳۰۰ طرح از کل کشور شرکت کردند که در این مرحله حدود۵۰ طرح دانش آموزی به مرحله نهایی راه پیدا کردند که از این تعداد 14طرح مربوط به دانش آموزان عضو پژوهش سرای معلم یک طرح مربوط به استاد راهنمای تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم می باشد.»

شایان ذکر است طرح های برتر دانش آموزان البرزی در این جشنواره به شرح ذیل می باشد.

هستی نقوی و هلیا زارع در گرایش نانو، دانش آموز دبیرستان دوره اول پروین اعتصامی،با طرح ساخت ماسک زیست تجزیه پذیر از نانو الیاف سلولزی اصلاح شده با پروتئین سویا برای ساخت فیلترهای هوا جهت استفاده در ماسک با راندمان بالا.

فرگل سلامی، نازنین زهرا پرهیزکار،ساغر آقا جانی از دبیرستان دوره اول فرزانگان 4 با طرح طراحی و ساخت فیلتر زیست تخریب پذیر سیگارمبینا نظری و غزل آزادی با طرح تصفیه پساب صنعتی با نانو ذرات.

ملیکا کرمانی‌ها دانش آموز آموزشگاه یادگار امام ، با طرح درخت تبار زایشی.

مایسا قره گزلی از دبیرستان دوره اول شهید فلاحی با دو طرح چیلر و آبسرد کن خورشیدی قابل حمل بر پایه ترموالکتریک و همچنین طراحی سیستم نوین جهت بهینه سازی تصفیه پساب صنعتی به روش اکسیداسیون پیشرفت .

پریا فرهادی، فاطمه کشاورز ترکساخت محلول نگه دارنده اسپرم حاوی روغن کنجد جهت افزایش زنده مانی اسپرم و افزایش نرخ آبستنی گاو.

علی خراسانی از دبیرستان شهید سلطانی با دو طرح دستگاه تولید سوخت زیستی و همچنین طرح دستگاه شمارنده ماهی های دریا.

پارسا فرخیاز دبیرستان شهید باهنر 3 با طرح بالشت طبی با ارتفاع متغیر.

محمد حسین معظمی از دبیرستان شهید نعمتی ها با طرح اپلیکئشن مدیریت ایستگاه قطاراز دبیرستان دوره اول .مهدیس بهمن سیف از مدرسه فرزانگان 1 با طرح ماسک هوای خشک.

سیدبرهان صالحی و علیرضا مبصر از دبیرستان شهید سلطانی 3 با طرح دستگاه خانگی آنالیز ادرار

دکتر فاطمه جهان سوز عضو تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم در قسمت دانشجویی،با طرح بررسی کارایی نانوسامانه پلی بوتیل سیانواکریلات جهت انتقال دوپامین در مدل حیوانی بیماری پارکینسون و کنترل علائم بیماری،

فاطمه معظمی با طرح استفاده از فاضلاب های شهری و صنعتی برای بدست آوردن ولتاژ برق و بکار گیری فاضلاب حاصل در مصارف .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار