مدیرکل محیط زیست استان تهران

واحدهای صنعتی باید در محدوده استاندارد و مقررات زیست محیطی فعالیت کنند

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تأکید کرد که واحدهای صنعتی باید در محدوده استاندارد و ضوابط و مقررات زیست محیطی فعالیت کنند.

کد مطلب: ۸۹۲۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای صنعتی باید در  محدوده استاندارد و مقررات زیست محیطی فعالیت کنند

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، کیومرث کلانتری در همایش HSE در صنعت سیمان گفت: پایان سال 80، HSE در وزارت نفت شکل گرفت و با ساختار جدیدی سازماندهی شد، HSE شامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست است و 3 هدف عمده را دنبال می‌کند که شامل جلوگیری از آسیب به افراد و تجهیزات و همچنین جلوگیری از وارد شدن اثرات نامطلوب بر محیط زیست است.

وی با بیان اینکه در قانون هوای پاک هم بر HSE تاکید شده است، اظهار کرد: امروز HSE در همه بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و محیط زیست شهری کاربرد دارد و در حقیقت مجموعه‌ای از اجزای بهم پیوسته است که در راستای رسیدن به 3 هدف مذکور فعالیت دارد.

کلانتری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز تولید ضرورت اجتناب‌ناپذیر کشور است و نباید چرخ تولید متوقف شود، افزود: نه صنعت بدون محیط زیست و نه محیط زیست بدون صنعت دارای معنا است و اگر بخواهیم مشکلات کشور حل شود باید رشد اقتصادی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه دنیا در حال توسعه است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، بیان کرد: توسعه برای سلامت و سعادت نسل بشر ضروری است و البته باید توجه داشت که توسعه بر محیط زیست اثر گذار است و دیدگاه سازمان محیط زیست در خصوص توسعه حفظ بدون بهره‌برداری نیست بلکه محیط زیست بدنبال هدایت توسعه است.

کلانتری ادامه داد: باید بگونه‌ای توسعه را هدایت کنیم تا با منابع موجود نیاز نسل حاضر بر آورده شود و ضمن اثرگذاری مثبت مابقی را به نسل‌های آلاینده واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه مقررات و ضوابط HSE در هر واحدی برای سلامت و پایداری مجموعه است، اظهار کرد: واحد HSE سفیر محیط زیست است و همواره تاکید دارم که اولین اقدام HSE در هر مجموعه ای باید حفظ خود مجموعه باشد.

کلانتری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یک واحد صنعتی همواره 2 نوع محصول تولید می‌کند، گفت: یکی محصول اصلی است و دیگری آلودگی است و واحدهایی مانند کارخانجات سیمان نیز دارای بار آلودگی بالا و بالقوه آلاینده هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: آلودگی بر محیط زیست اثرگذار است و باید علاوه بر توجه به سلامت و محیط زیست در محدوده داخل صنعت به سلامت مردم و ساکنان همجوار با این صنعت نیز توجه شود.

کلانتری در پایان با اشاره به اینکه محیط زیست در همه بخش ها دارای استاندارد است و همه واحدهای صنعتی باید در این محدوده استاندارد و ضوابط و مقررات زیست محیطی فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: محیط زیست از هر واحدی که مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط زیست را رعایت کند و برای رفع معضلات زیست محیطی خود برنامه‌ریزی داشته باشد حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار